Skip to main content

Hallo allemaal, 

 

Ik heb vanmiddag mijn superwifi 2.0 binnen gekregen. De rede waarom ik deze gekocht heb, werkt helaas niet, en ik hoop dat iemand een oplossing heeft. 

Ik heb de kpnbox 12, ik heb hier de normale wifi aan staan en de gasten wifi. Ik heb nu een superwifi 2 aangeschaft, om deze uit te breiden naar buiten toe.

De installatie gaat naar wens, en de superwifi neemt beide wifi’s over. 

 

Nu komt het probleem…. Het is nu zo, dat de gastenwifi buiten op het normale (192.168.2.xx) netwerk draait, en niet op het netwerkt van de gasten wifi (192.168.3.xx). 

Binnen op de kpnbox 12 draait de gasten wifi wel goed (192.168.3.xx)

Heef iemand een idee hoe dit kan, en hoe ik dit op moet lossen?

 

Alvast bedankt!

Hallo allemaal, 

 

Ik heb vanmiddag mijn superwifi 2.0 binnen gekregen. De rede waarom ik deze gekocht heb, werkt helaas niet, en ik hoop dat iemand een oplossing heeft. 

Ik heb de kpnbox 12, ik heb hier de normale wifi aan staan en de gasten wifi. Ik heb nu een superwifi 2 aangeschaft, om deze uit te breiden naar buiten toe.

De installatie gaat naar wens, en de superwifi neemt beide wifi’s over. 

 

Nu komt het probleem…. Het is nu zo, dat de gastenwifi buiten op het normale (192.168.2.xx) netwerk draait, en niet op het netwerkt van de gasten wifi (192.168.3.xx). 

Binnen op de kpnbox 12 draait de gasten wifi wel goed (192.168.3.xx)

Heef iemand een idee hoe dit kan, en hoe ik dit op moet lossen?

 

Alvast bedankt!

Valt niet op te lossen. Er zitten 2 verschillende uitvoeringen van gasten wifi in de v12 en de bijbehorende superwifi,s. Ondanks dat de gegevens over de naam van het gastenwifi met elkaar uitwisselen is het op ip adres niveau niet geïntegreerd met elkaar.

 

KPN is bezig met een uitrol van nieuwe software voor de v12 en uiteindelijk ook zo,n beetje alle apparaten op termijn. Lijkt me dat dit soort problemen er dan uitgezeefd zijn.

 

 

Op dit moment is er eigenlijk maar 1 methode om hier omheen te werken. Dit is om de wifi op de v12 uit te zetten en dus voor (gast)wifi alleen te werken met de superwifi,s.

 


Dat is erg jammer.

Hopelijk zit het in de update verwerkt….

Bedankt voor het antwoord!


 Nu komt het probleem…. Het is nu zo, dat de gastenwifi buiten op het normale (192.168.2.xx) netwerk draait, en niet op het netwerkt van de gasten wifi (192.168.3.xx). 

Binnen op de kpnbox 12 draait de gasten wifi wel goed (192.168.3.xx)

Dit klopt. Maar wat is hierbij het echte probleem? Welk gevolg heeft dit voor u?


Dit klopt. Maar wat is hierbij het echte probleem? Welk gevolg heeft dit voor u?

 

Nou ja, 

Ik wil gewoon graag dat mijn bezoekers niet zomaar bij mijn apparaten kunnen komen. Bijvoorbeeld casten naar de tv…..

Ik ben bezig om mijn huis “slim” te maken, daarbij zijn er nu al 23 apparaten verbonden op 192.168.2xx en vind het fijner om dan mensen die niet in dit huishouden behoren op de 192.168.3.xx te laten.

Aangezien we veel binnen en ook veel buiten zitten, wou ik deze ook graag op de superwifi 2 hebben.

Het is dus geen ramp, maar vind het gewoon fijner…..


Dit klopt. Maar wat is hierbij het echte probleem? Welk gevolg heeft dit voor u?

 

Nou ja, 

Ik wil gewoon graag dat mijn bezoekers niet zomaar bij mijn apparaten kunnen komen. Bijvoorbeeld casten naar de tv…..

Dat zou ook bij het gastennetwerk op de SuperWiFi's niet mogelijk moeten zijn. Kan dat bij u wel dan?


Dit klopt. Maar wat is hierbij het echte probleem? Welk gevolg heeft dit voor u?

 

Nou ja, 

Ik wil gewoon graag dat mijn bezoekers niet zomaar bij mijn apparaten kunnen komen. Bijvoorbeeld casten naar de tv…..

Dat zou ook bij het gastennetwerk op de SuperWiFi's niet mogelijk moeten zijn. Kan dat bij u wel dan?

Ja, helaas wel ja ☹️ Vandaar ook dit topic 😊

Ik heb de superwifi al meerdere keren gereset en opnieuw ingesteld, maar telkens met het zelfde resultaat.


Bijzonder...