Skip to main content

Ik heb ook al enige tijd last van een geel lampje op versterker nummer twee. Nu besloot ik er wat aan te doen: de versterkers omwisselen en opnieuw aansluiten. Eerst de oude twee aangesloten met een kabel en helemaal opnieuw opgestart, daarna de nummer twee ook bedraad aangesloten op het zelfde modem; na enig geknipper brand de nieuwe twee geel en blijft geel. Ze staan naast elkaar dus van te veel afstand of verstorende factoren is geen sprake. Ook een reset actie met het WPS knopje mag niet baten. Nog iemand suggesties?

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Beste @Infacto, welkom! Ik ga er voorzichtig vanuit dat je ‘oranje’ bedoelt? Dat betekent vaak dat ze te ver van elkaar af staan. Maar in dit geval gaat dat dus niet op😣. Het zou ook nog iets anders kunnen betekenen: 

 

  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1Gbps niet ondersteunt.
  • Woon je op een plaats waar vliegtuigen overkomen of in de buurt van een haven? De wifi apparatuur die via 5 Ghz werkt op radar onderhevige kanalen moeten bij detectie direct van het wifikanaal af. Dit zorgt ervoor dat de SuperWifi tijdelijk alleen op 2.4 Ghz draait. Daarom brandt het lampje dan oranje. In de nacht wordt dit dan weer rechtgetrokken of na een herstart. Een oplossing is om 5 Ghz kanalen te kiezen die buiten de radar liggen. Dit zijn de kanalen 36-48.
 

Kan dit in jouw geval ook zo zijn? Anders inderdaad advies om nog eens opnieuw alles te resetten, het SuperWifi punt aan het modem te koppelen en deze even een kwartier te laten hangen voordat je 'm ontkoppelt. Merk je dan wel verbetering?


Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt: is het inmiddels opgelost? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten.Â