Ook ik grote problemen met WiFi. Gisteren schone installatie gedaan. Met 6 Witte wifi extenders best een klus op mijn vrije dag. En nu is het nog slechter geworden.
Je ziet hier dat niet één apparaat verbonden is met de superwifi punten.
Het is ook heel onlogisch, want de overloop (1e etage) SW staat dichterbij de router dan de 5SW, die op zolder staat. De SW slaapkamer is rood, maar verbonden met groene overloop. Er zit zo’n 4 meter tussen.
De slaapkamer moet een SW hebben, want daar staat een TV kastje en die heeft een utp kabel nodig (uit de SW).
Ik doe een overzicht van hte scherm van mijn modem en een overzicht van waar de wifi punten staan (het is een schets, ik ben zeker geen bouwkundige ;-).
Het werkt dus voor geen meter.

Ik heb overigens voor mijn smart verlichting en de badkamerthermostaat maar een apart netwerk van 2,4 GHz aangemaakt met de oude naam van het netwerk.
Een nieuw standaard netwerk aangemaakt met zowel 5GHz als 2,4.
Ik heb anderhalve dag geleden een schone installatie gedaan.
De Hue lampen (Hue is met een ethernetkabel op de router aangesloten) doen het wel. Al mijn andere smart lampen doen het niet. Mijn badkamerthermostaat doet het ook niet via internet. De TV in de slaapkamer is niet afspeelbaar omdat de slaapkamer SW een rood lampje heeft.
Overigens is mijnmodem.kpn niet bereikbaar. Maar via 192.168.2.254 wel.
- Firmwareversie modem: V12.C.24.05.08
- de superwifi's SW1.C.24.13.06
- 5GHz bandbreedte staat op 80 MHz
- Beveiliging staat op WPA2 personal