Beste @Skso welk merk en type modem gebruik je van KPN en welk soort wifipunt gebruik je van KPN, de ronde witte of de ronde zwarte en hoe is/zijn deze aangesloten op de modem, draadloos of bekabeld?
Welke firmwareversie heeft jouw modem?
De firmware is geupdate door de monteur, het werkte namelijk in eerste instantie niet. Ronde zwarte boosters. Draadloos aangesloten op het modem. Ik weet de versie van de firmware niet. Zowel de monteur en ikzelf (tweede keer op aanraden van suppor) de boosters bekabeld aangesloten, gewacht op paars lichtje, etc. KPN groen betekent niet echt veel. Ik heb nu de kabel van het modem naar de tv getrokken.
Welkom op de community @Skso. Laten we even een stapje terug doen. Hoe merk je dat de apparaten geen verbinding maken met de SuperWifi? Als het goed is hebben het modem en de SuperWifi dezelfde netwerknaam, waardoor ze niet apart hoeven verbinden. Of merk je bijvoorbeeld dat je boven een slechter bereik hebt? Kan je er meer over vertellen zodat we met je mee kunnen denken? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt.
Beste Jasper, contact gehad met kpn.
Er was inderdaad sprake van 1 netwerk. Met de kabel naar de boosters was er wel internet en dus met een bekabelde verbinding deed de tv het ook. Echter niet bekabled, en verder van het modem in de meeterkast, was mijn conclusie dat de boosters het signaal niet versterkten en wel in verbinding waren met het modem. Boodschap alle tv’s was geen internet. Dus ook degen op de begane grond…..7m van modem in meterkast.
er zou naar mijn mening tenminste iets van signaal moeten zijn. Dat was er helemaal niet, alleen op de begane grond maar dus onvoldoende. De mobiele apparaten versprong wifi van aan naar uit, op de begane grond. Eerste verdieping, vrije trapruimte was het signaal al zwak terwijl de modems op minder dan 5 meter van elkaar af stonden.
Nadat er best wel wat moeite in onze aansluiting is gestoken, monteur 1, kabelhersteller, monteur 2, al met al zo’n 8 tot 10 uur, heb ik ondanks de welwillende pogingen en behulzame manier van werken door je collega’s de “stekker” eruit getrokken. Terug naar ziggo. Ook dat ging soepel. Helaas voor toekomstige klanten geen oorzaak kunnen vinden.
dank voor je reactie en mooi uiteinde en 2025
Dat is wel een rare situatie inderdaad. Je hebt al een keuze gemaakt waardoor dit mosterd na de maaltijd is, en mogelijk ook al was geprobeerd door de monteurs: het helemaal opnieuw instellen van de SuperWifi punten zou mogelijk kunnen helpen om ze onderling weer goed te laten verbinden:
Zoals gezegd is het waarschijnlijk te laat en is het al geprobeerd, maar voor de zekerheid noem ik het toch nog even.
En ook een mooie jaarwisseling gewenst!