Skip to main content

Ik heb 2 Wifi extenders van TP link in mijn huis. 1 boven en 1 beneden. De Wifi extenders zijn juist geinstalleerd en maken ook verbinding met apparaten. Het probleem is echter wanneer ik van boven naar beneden loop of vice versa. Mijn apparaat (telefoon of iPad) schakelt dan over naar de andere extender alleen geeft ie dan geen internet.  Wanneer ik de wifi knop op mijn apparaat aan en uit doe, dan geeft ie wel internet. Ik wil echter dat ie dat automatisch doet. Iemand een oplossing? 

@Mark Bisschop Als de 2 wifi extender niet tot een mesh systeem behoren, heeft ieder eigen wifi netwerk. Bij wisselen tussen beiden (geen seamless roaming) heeft jouw apparaat een ander IP en ook ander internet gateway, tot die oude in de cache gewist worden duurt het even. Daarom is het wifi handmatig uit en aan zetten de manier om internet toegang meteen te krijgen. 


Dank voor je antwoord. De wifi extenders zijn TP Link RE450 apparaten en zouden mesh moeten zijn toch? 


@Mark Bisschop Ja de RE450 zijn OneMesh Extender, maar ze zijn alleen mesh cliënten, om een mesh systeem te creëren heb je een OneMesh Router nodig.

Kijk hier voor OneMesh routers

https://www.tp-link.com/nl/onemesh/product-list/#wi-fi-routers

 


Reageer