Skip to main content
Beantwoord

Geen internet via wifi na installeren van de witte KPN versterkers

  • 2 August 2024
  • 13 reacties
  • 87 keer bekeken

Ik heb eergisteren mijn internet geïnstalleerd. Dat was goed gegaan. Ik had nog 2 oude wifi versterkers en deze heb ik gisteren geprobeerd te installeren. Er is wel iets gebeurd, maar wifi werkt helemaal niet meer. Ik heb de modem 12b meerdere keren gereset en vannacht van het stroom gehad in de hoop dat hij zou herstellen na de fabrieksinstellingen. Vanochtend weer alles aangesloten en welgeteld 2 minuten wifi en dan weer alles weg. Ik word er helemaal gek van. Enig idee wat er fout gaat? 

Welk type wifiversterkers zijn het?


Werkt internet op een bekabeld aangesloten pc of laptop nog wel?


Ik heb helaas geen mogelijk om bekabeld te testen op een pc of laptop, maar ik heb wel mijn hue er op aan gesloten en deze bridge werkt wel bekabeld.

En qua wifi versterkers zijn het de witte versterkers, maar geen idee welke serie. Al heb ik deze al minstens 2 jaar. 


Hallo @Supertank73 ,

Vermoedelijk heb jij de witte SuperWiFi 1-punten. Deze werken niet goed met de nieuwste software van Box 12. 
 


 

Ik heb zelf ook SuperWiFi 1 in gebruik, maar dan met een oude softwareversie van de Box12. 


Ik heb helaas geen mogelijk om bekabeld te testen op een pc of laptop, maar ik heb wel mijn hue er op aan gesloten en deze bridge werkt wel bekabeld.

En qua wifi versterkers zijn het de witte versterkers, maar geen idee welke serie. Al heb ik deze al minstens 2 jaar. 

Wat is de firmware versie van V12b modem? Als KPN firmware is, werkt deze niet samen met witte Superwifi 1, de eerste SW1 kan je bekabeld verbinden met de KPN modem, de wifi van KPN modem uit zetten, en de 2de SW1 draadloos met de 1st SW1 verbinden.


Hoe kan ik zorgen dat hij de Superwifi 1 punten gaat vergeten? Dat is mij echt nog niet duidelijk 


Ik heb helaas geen mogelijk om bekabeld te testen op een pc of laptop...

Dan word het hoognodig tijd dat u eens gaat investeren. Want in zo'n situatie als deze is dat gewoon noodzakelijk. 

Heeft u een laptop? Dan kunt u met een USB naar ethernet adapter en een UTP kabel uw laptop bekabeld aansluiten. 

https://www.megekko.nl/product/4309/945417/USB-netwerkadapter/TP-Link-UE300-USB-A

De KPN Box zend nu natuurlijk een WiFi netwerk uit wat u niet kent. Dat zal hij waarschijnlijk overgenomen hebben van de SuperWiFi's ofzo. Het is gewoon een kwestie van opnieuw instellen. Dat kan vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop. Maar ja... als u die niet heeft…

U kunt proberen via de online tool van KPN het WiFi weer opnieuw in te stellen:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi/wijzigen/servicetool-wifi-ssid-wachtwoord-wijzigen.htm


Ik heb nog een oude laptop gevonden die ik bekabeld kan aansluiten. Welke stappen moet ik dan ondernemen? 


Inloggen op http://192.168.2.254.


Ok, en dan met de code achterop de modem inloggen? 


Ok, en dan met de code achterop de modem inloggen? 

Ja. Onderste, het Admin password. Ik hoop dat het lukt. 

 


Ok, ik zit er in de modem. Wat moet ik nu doen? 


Ik ben er uit gekomen. Dank voor jullie hulp 


Reageer