Skip to main content

Beste Forumleden,

Ik heb twee Fritz!Repeaters gekocht voor bij mij Fritz!Box 7490. Het is mij gelukt beide te installeren, maar wifi functioneert nog niet zo als ik graag zou willen. Zo zie ik in mijn netwerk de Fritz!Box staan en maar een van de Fritz!Repeaters. Om het sterkste signaal te hebben, moet ik als ik naar een andere verdieping in mijn huis ga, wisselen van Fritz!Box naar Fritz!Repeater of andersom. Dat betekent dus steeds opnieuw inloggen. Ik wil natuurlijk graag dat ik niet hoef te wisselen, dat steeds het sterkste signaal wordt opgepikt.

En dan: als mijn vrouw wil inloggen op het signaal van de Fritz!Box, dan krijgt ze een foutmelding, terwijl ze toch het goede wachtwoord invult.

Om een lang verhaal af te ronden: is er ergens op het wereldwijde net een stapsgewijze handleiding voor het installeren van de Fritz!Repeaters te vinden, die een simpele ziel kan begrijpen? Liefst natuurlijk in het Nederlands. Dank alvast voor evt. reacties.

Allereerst is het belangrijk om zowel de repeaters als de Fritzbox te updaten naar de nieuwste software, dan zouden ze gezamenlijk één netwerk moeten creëren waarop roaming (in de volksmond semi-foutief ‘mesh’ genoemd) wordt ondersteund. De handleiding kan je hier vinden, in het Nederlands vanaf pagina 64: https://assets.avm.de/files/docs/fritzwlan/fritzrepeater-2400/fritzrepeater-2400_qig_nl_NL.pdf


Hallo @Jos080257 , op de KPN website staat een pagina met een uitgebreide lijst handleidingen, waaronder FRITZ!Box en FRITZ!Repeater. Hopelijk heb je daar wat aan. Succes !!

https://www.kpn.com/service/handleidingen-en-software.htm


De fritzbox moet mesh master gemaakt worden via de settings in netwerk. Daarna is het piece of cake. 
op beide apparaten een knopje drukken en voila. 


De fritzbox moet mesh master gemaakt worden via de settings in netwerk. Daarna is het piece of cake. 
op beide apparaten een knopje drukken en voila. 

Ik dacht dat die instelling nog niet eens nodig was en dat dit op 7.29 een standaard functie is zodat er eigenlijk alleen nog maar met de WPS-knoppen verbonden hoeft te worden.


Dat zou best kunnen, in elk geval goed om even te checken of het aan staat. 
de knoppen drukken werkt alleen goed als de repeater dicht be de router in een stopcontact zit, je kunt hem daarna verplaatsen met behoud van instelling. 
zoals altijd is bekabeld aansluiten beter. 


Dat zou best kunnen, in elk geval goed om even te checken of het aan staat. 
de knoppen drukken werkt alleen goed als de repeater dicht be de router in een stopcontact zit, je kunt hem daarna verplaatsen met behoud van instelling. 
zoals altijd is bekabeld aansluiten beter. 

Waar haal jij trouwens een 2400AX vandaan?


2400ax bij azerty of fritzshop


2400ax bij azerty of fritzshop

Ik neem aan dat je gewoon de 2400 bedoelt. Een 2400AX (wifi6) bestaat helemaal niet. 


Allemaal heel erg bedankt. Ik ga het straks uitproberen. Nu nog even genieten van het mooie weer.


Ik bedoel 1200ax, die 2400mbps doet over ax, sorry. Aangepast