Skip to main content

Goedemiddag,

ik heb vorige week een WiFi versterker opgestuurd gekregen die het naar mijn mening niet doet. Ik had geen goede WiFi op de slaapkamers. Ik had een test gedaan via de app en aan de hand daarvan heb ik een WiFi versterker besteld.

De WiFi versterker heb ik geĂ¯nstalleerd volgens de handleiding. Op alle kamers op de eerste verdieping geprobeerd te installeren echter blijft het lampje rood branden na 5 min. Zelfs op de overloop. Mijn modem zit in de meterkast Op de begane grond. Ik heb vervolgens op internet gekeken naar andere opties ivm met een reset en de wifi versterker weer aan de modem te connecten. Alles wat ik doe blijft de wifi versterker na 5 min toch rood branden.

Hellup?

 

Hallo @Olivierbarten welke wifi versterker heb je ontvangen, de zwarte ronde?

Geef eens een fabrieks-reset. Koppel daarna de versterker bekabeld rechtstreeks aan de modem en wacht tot het groene lampje stabiel brandt, dat kan wel tot langer dan een kwartier duren. Zet de versterker daarna op een gewenste plek, bij voorkeur bekabeld. Indien draadloos en het lampje blijkt op die plek stabiel groen branden is het goed, gaat het lampje oranje of rood branden, staat de versterker te ver van het modem af en dien je een betere plek te zoeken, bij voorkeur niet verder dan 5 5 meter van de modem af en de schotel gericht naar de modem.

Indien draadloos geen groen licht mogelijk, dan bekabeld aansluiten.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

 


Goedemiddag Jan,

 

ik heb de zwarte superwifi. Ik ga het zo alleen nog bekabeld proberen dan. Al was het wel de bedoeling om de wifi versterker draadloos aan te sluiten. Zijn die er wel van KPN? 


Bekabeld is altijd beter. Dus als dat ook maar enigsinds kan: doen!

Draadloos kan. Maar dat werkt niet op de Experiabox v10 of oudere modellen. Daarop moet er altijd minimaal 1 SuperWiFi draadloos aangesloten zijn.

Welk modem heeft u?


Ik heb modem KPN Box 12


Hallo @Olivierbarten de zwarte ronde versterker is geschikt om bekabeld aan te sluiten of draadloos. Het laatste mits de situatie het toe laat, als het draadloos niet lukt om een stabiele verbinding te krijgen, blijft bekabeld aansluiten het enigste alternatief om om die plek goede wifi te krijgen.

 


Hallo @Olivierbarten welke wifi versterker heb je ontvangen, de zwarte ronde?

Geef eens een fabrieks-reset. Koppel daarna de versterker bekabeld rechtstreeks aan de modem en wacht tot het groene lampje stabiel brandt, dat kan wel tot langer dan een kwartier duren. Zet de versterker daarna op een gewenste plek, bij voorkeur bekabeld. Indien draadloos en het lampje blijkt op die plek stabiel groen branden is het goed, gaat het lampje oranje of rood branden, staat de versterker te ver van het modem af en dien je een betere plek te zoeken, bij voorkeur niet verder dan 5 5 meter van de modem af en de schotel gericht naar de modem.

Indien draadloos geen groen licht mogelijk, dan bekabeld aansluiten.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

 

@Olivierbarten

Na installatie van bovenstaande stappen is het normaal dat de superwifi rood gaat branden dat zal die 2 a 3 x gaan doen hij kijkt zelf of die op 2.4 ghz of 5ghz het beste kan connecten met de V12. Laat hem een tijd zijn ding doen wacht gewoon ook ong 15 minuten. Bij oranje lampje zet hem dichterbij de v12. Bij nog steeds rood staat die veel te ver weg of je moet het  proces opnieuw doorlopen beginnen bij alles hard resetten. Maar het allerbeste is bekabeld plaatsen als het mogelijk is. Ps uiteraard mits de kabel ook goed is geen, sh** kabel gebruiken... ik zie geregeld bij mensen dat de bekabeling bijvoorbeeld beschadigd is of de stekkers vd utp niet goed connected zijn zoals aders verkeerd of slecht geknepen, lipje eraf waardoor de niet goed in de utp poort zit ect. En dan afvragen waarom het niet goed werkt 😛 ps niet naar jou bedoeld uiteraard :P