Hoe kan ik de kwaliteit van mijn wifi meten met de KPN SuperWifi punten?
Beste LedenĀ
Ik heb 2 KPN SuperWifi schotels witte hoe kan ik echt controleren of ik goede wifi ontvangst heb de lampjes branden groen maar dat hoeft niet te betekenen dat je goede wifi ontvangst heb lijkt mij . Mijn eerste Wifi Schotel heb ik aan de Modem in de meterkast aangesloten en die staat bij de Modem mijn tweede super Wifi schotel heb ik op de eettafel staan .
JohnĀ
Bladzijde 1 / 1
Hoi John,
Welk modem is het?Je kan het beste de superwifi in de meterkast verplaatsen, naar bijvoorbeeld de 1e verdieping.
Of je bereik goed is, kan je zien op je telefoon/laptop.Je ziet een aantal balkjes:
Dit is weliswaar een Ziggo netwerk, maar het werkt hetzelfde.Heb geen KPN netwerk in de buurt.3 of 4 streepjes is een goed bereik.
Hoi John,
Welk modem is het?Je kan het beste de superwifi in de meterkast verplaatsen, naar bijvoorbeeld de 1e verdieping.
Of je bereik goed is, kan je zien op je telefoon/laptop.Je ziet een aantal balkjes:
Dit is weliswaar een Ziggo netwerk, maar het werkt hetzelfde.Heb geen KPN netwerk in de buurt.3 of 4 streepjes is een goed bereik.
@martijn197108Ā De superwifi in de meterkast staat op de eerste verdieping maar die moet aangesloten blijven op de Modem Router anders werkt het niet ik heb de Experia Box v10 van KPN .
HoiĀ @Johnnyboij ,
Heb je niet de mogelijkheid om de superwifi in het zicht te zetten maar dat hij wel bekabeld verbonden blijft?
@martijn197108
Ik heb er 1 hier op de eettafel staan die staat in het zicht dat schreef ik al in mijn eerste bericht de ander staat in de meterkast zoals het hoort heey .
Ā
@martijn197108
Ik heb er 1 hier op de eettafel staan die staat in het zicht dat schreef ik al in mijn eerste bericht de ander staat in de meterkast zoals het hoort heey .
Ā
Okee, maar het beste is om die andere ook in het zicht te zetten
@martijn197108
Hij moet bekabeld aangesloten zijn. Maar hij hoeft niet in de meterkast te staan. Hij mag ook elders in huis staan. Zolang die maar bekabeld aangesloten is.
Verder ... heeft u problemen met WiFi?Ā
@Nick83Ā
Nee ik heb geen problemen met Wifi maar mijn vraag is hoe kan ik zien dat de super wifi schotels goed werken . De Eerste is met kabel aangesloten op de modem in de meterkast de tweede staat hier op tafel in het zicht en is zonder kabel aangesloten .
@martijn197108
Ā
Okee, maar het beste is om die andere ook in het zicht te zetten
@martijn197108Ā waarommoeten ze alle twee bekabeld aangesloten zijn ten eerste gaat dat niet lukken omdat mij modem in de meterkast aangesloten zit die kan ik niet in de woonkamer zetten .
Hoi John,
Ik bedoel niet dat beide bekabeld aangesloten hoeven te worden, maar dat je ze beiden in een open ruimte zet.Op de eettafel is prima, maar in de meterkast is niet de beste plek.Liever in de hal bijvoorbeeld.
Welke snelheid haalt u bij een speedtest? Eerst meten op een bekabeld aangesloten pc of laptop. Daarna via WiFi.Ā
Hoi John,
Ik bedoel niet dat beide bekabeld aangesloten hoeven te worden, maar dat je ze beiden in een open ruimte zet.Op de eettafel is prima, maar in de meterkast is niet de beste plek.Liever in de hal bijvoorbeeld.
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.