Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de naam van mijn SuperWifi 2 punt wijzigen?

• 12 maart 2025
  • 22 reacties
  • 167 keer bekeken

Nelie
Deelnemer

Hoe kan ik de naam wijzigen van supetwifi 2.0

Voor het gemak wil ik wijzigen in bijvoorbeeld beneden en de andere in boven

Beste antwoord door Buurman20

@Nelie Als je ook inderdaad de nieuwe webinterface bezit zoals ​@Marlon92  aangeeft.

Bij thuisnetwerk op verbonden apparaten drukken en dan het “potloodje” aanklikken bij superwifi logo en dan de naam aanpassen van je superwifi2 

Bekijk origineel

22 reacties

PeterG
Superuser
  • 61150 reacties
  • 12 maart 2025

Het is één netwerk. Die kan één naam hebben. Je toestel kiest vanzelf het sterkste punt waar ie bij is. Net als met de masten voor 4G/5G. Daar kun je ook niet één mast kiezen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8372 reacties
  • 12 maart 2025

Beste ​@Nelie dat kun je wijzigen in de MijnKPN-app of in de KPN Thuis app, afhankelijk van de software die er op staat.

Nelie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 12 maart 2025

Dank je voor de reactie.De kpnthuis app verwijst mij naar mijnkpn app. En in mijnkpn zie ik geen mogelijkheid om de namen van de wifiversterkers te wijzigen

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8372 reacties
  • 12 maart 2025

Beste ​@Nelie log in in de MijnKPN-app, klik bovenin op wifinetwerk beheren en de rest wijst zich vanzelf.

Nelie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 12 maart 2025

Nogmaals dank. Ik heb de optie wifinetwork beheren maar daar kan ik niet de naam van versterkers veranderen.  Ik kan alleen maar het modem veranderen.  Maar dat wil ik niet. Ik wil mijn versterkers een naam geven zoals boven en of beneden. 

PeterG
Superuser
  • 61150 reacties
  • 12 maart 2025

Heb je de witte SuperWifi? Dan kom je momenteel in een loop inderdaad als het modem al geüpdate is maar de SuperWifi nog niet.

En wat jij wilt kan niet. Ze vormen één netwerk.

Nelie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 12 maart 2025

Dank voor het bericht. Ik heb de zwarte superwifi. Wat ik wil kon wel met de thuis app. Dus het zou nu ook nog moeten kunnen.

PeterG
Superuser
  • 61150 reacties
  • 12 maart 2025

Wat ik wil kon wel met de thuis app.

Maar waarom heb je dat dan niet eerder gedaan?

En het hele spul creëert een mesh netwerk dus jij hoeft de keuze welk punt gebruikt wordt niet te maken. Dat kan het wifi netwerk zelf prima met je apparaten. 

Ik zou juist willen dat alles dezelfde gegevens heeft. 

Buurman20
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 86 reacties
  • 13 maart 2025

Ik denk dat ze bedoeld de apparaat naam van de superwifi aanpassen en niet de WiFi netwerk naam.

Nelie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 13 maart 2025

Juist dat wil. Alleen het apparaat naam aanpassen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8372 reacties
  • 13 maart 2025
Nelie schreef:

Dank je voor de reactie.De kpnthuis app verwijst mij naar mijnkpn app. En in mijnkpn zie ik geen mogelijkheid om de namen van de wifiversterkers te wijzigen

Beste ​@Nelie log in in de KPN-app

klik op wifinetwerk beheren

klik op internet

kik op MACnummer waat swp2-getal staat

klik boven op wijzig naam

wijzig naam e sla op.

Nelie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 13 maart 2025

Ik kom niet verder dan netwerk beheren maar dan zie niet waar ik op internet kan klikken.

Het blijft een raadsel

• 3348 reacties
  • 13 maart 2025
Nelie schreef:

Dank voor het bericht. Ik heb de zwarte superwifi. Wat ik wil kon wel met de thuis app. Dus het zou nu ook nog moeten kunnen.

De MijnKPN app is een andere app dan de Thuis app. Het gedeelte waarmee je het WiFi netwerk kunt beheren heeft KPN volledig opnieuw opgebouwd. Dus daarin zitten mogelijk nog niet alle functies die ook in de Thuis app zaten.

Nelie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 13 maart 2025

Dan maar wachten op een update van mijnkpn app.

• 3348 reacties
  • 13 maart 2025
Nelie schreef:

Ik kom niet verder dan netwerk beheren maar dan zie niet waar ik op internet kan klikken.

Het blijft een raadsel

Ik zie staan "Internetpunten".

Met daaronder TODO. Dat houd in dat KPN dat gedeelte nog moet ontwikkelen. TODO is "te doen". Het staat er echt al vele maanden. Het schiet niet erg op bij KPN. 

• 3348 reacties
  • 13 maart 2025
Nelie schreef:

Dan maar wachten op een update van mijnkpn app.

Het plaatje wat ​@Buurman20 laat zien is uit de webinterface van de Experiabox/KPN Box. Heb je daar wel eens op ingelogd via http://192.168.2.254

Buurman20
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 86 reacties
  • Antwoord
  • 13 maart 2025

@Nelie Als je ook inderdaad de nieuwe webinterface bezit zoals ​@Marlon92  aangeeft.

Bij thuisnetwerk op verbonden apparaten drukken en dan het “potloodje” aanklikken bij superwifi logo en dan de naam aanpassen van je superwifi2 

Nelie
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 13 maart 2025

Ga ik doen. Dank iedereen

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14800 reacties
  • 14 maart 2025

Hi ​@Nelie, ik zie dat de community je al flink te hulp is geschoten, top! Is het inmiddels gelukt om de naam aan te passen? 

• Slimmerik
  • 56 reacties
  • 16 maart 2025

Ik heb hetzelfde probleem, heb de namen van de superwifi's gewijzigd en zie dat ook als ik ingelogd ben via mijn modem van kpn.

Maar in de kpn thuis-app worden ze gewoon aangegeven als superwifi 2 en dus niet met de naam die ik gegeven heb. 🤔

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14800 reacties
  • 18 maart 2025

Gaat het hierbij echt nog om de KPN Thuis app? Of beheer je het thuisnetwerk via de MijnKPN app ​@Polleke1962? (log in bij MijnKPN, klik op wifinetwerk beheren)

Als je modem en SuperWifi punten over zijn naar de nieuwe KPN software, kan je de KPN Thuis app verder negeren en verwijderen, de functie daarvan wordt dan overgenomen door de netwerkoptie in MijnKPN 

• Slimmerik
  • 56 reacties
  • 18 maart 2025

Ik gebruik inmiddels na de update MijnKpn en niet meer de Kpn Thuis app.

Reageer