Skip to main content

Beste communityleden,

Vriendelijke verzoek om advies.

Geweldig zijn ze, die SuperWiFi 2 van KPN. Via de Thuis-app kun je echter niets instellen. Ook via MijnKPN kun je de SuperWiFi 2-apparaatjes niet bedienen.

Volgens KPN zouden ze de instellingen automatisch moeten overnemen van de router, maar dat gebeurt niet. En ja, ik heb de handleiding en troubleshooting gevolgd.

Ik heb dus ingelogd op de eigen WiFi van de SuperWiFi 2-punten (zie achter op het apparaatje) en via de instellingen de WiFi-naam handmatig aangepast. Meerdere keren zelfs. Toch neemt het apparaatje de instellingen niet over. Supervervelend allemaal.

Vroeger had ik de Deco van Ziggo - dat werkte geweldig.

Heeft iemand advies? (Behalve teruggaan naar Deco/Ziggo?) Alvast bedankt!

Wellicht heb je hier iets aan

Welke combinatie van apparaten staat er nu. Is het een v12 met superwifi 2 dan is het van belang om te checken welke software versies er op de apparaten staan. Het komt wel eens voor dat nieuw met oud is gecombineerd en dat werkt niet samen.

Maak eerst verbinding met 192.168.2.254 of mijnmoden.kpn en controleer de versie. Na inloggen zouden hier de superwifi,s zichtbaar moeten zijn als de softwareversie up to date is.

Hi @Vrouwenpleiter, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen. Ik ben benieuwd of het met de tips nu gelukt is. 

Ik hoor graag van je. 

Heb KPN gebeld. Je moet die SuperWiFi 2 apparaatjes ALLEMAAL aansluiten aan de router zodat ze kunnen synchroniseren- stond niet in de handleiding. 

Reageer