Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de SuperWifi 2 stevig aan muur bevestigen

  • 21 July 2024
  • 11 reacties
  • 136 keer bekeken

Hoe kan ik de super wifi 2 stevig aan de muur bevestigen? De stroomkabel gaat er aan de achterkant in waardoor het apparaat niet strak tegen de muur kan hangen. Nu zwabbert het en het hangt op een plek waar vlak langs gelopen wordt (kan niet anders). De kans dat er per abuis tegenaan gestoten wordt of iemand in de stroomkabel blijft hangen is nu reëel. Dat wil ik graag voorkomen door strakkere bevestiging. Iemand een idee? 

Hoger hangen. Als die op 2 meter hangt heeft niemand er last van toch?


Heel simpel…….Koop een geschaafde houten regel van ongeveer 5x5 cm bij de bouwmarkt en zaag er stuk af van ongeveer 8cm en schilder het eventueel op de gewenste kleur. Schroef dit aan de muur en draai er nog een schroef in en schuif de super wifi2 over schroef in de inkeping op de achterzijde. De netwerkkabel en voedingskabel kunnen desnoods in een plat kabelgootje worden weggewerkt. Op deze wijze komen de de netwerkkabel en voedingskabel niet knel te zitten tegen de muur. 


Is iedereen zo lang in je huishouden?

Je monteert hem het beste tegen de rand van het plafond aan, zeg maar. Dat is ook het meest gunstig voor de etage daarboven. 


Welkom op de community @Ellema, er zijn zo te zien al een paar suggesties gegeven die je kunt gebruiken. Kan je daarmee aan de slag? 


Welkom op de community @Ellema, er zijn zo te zien al een paar suggesties gegeven die je kunt gebruiken. Kan je daarmee aan de slag? 

Gedeeltelijk. De ventilatie zit aan de achterkant, dus strak tegen de muur aan schroeven kan sowieso niet. Ik snap niet dat kpn wel een ophanghaak maakt, meer geen hulpstukken levert om het goed op te hangen. 


Heb je wel de beugel gedemonteerd of niet gemonteerd als je de superwifi op wilt hangen @Ellema ???

In de handleiding staat namelijk dat je beugel moet monteren  als je de superwifi neer wilt zetten en dus juist niet als je hem op moet hangen.

Zojuist zelf even geprobeerd, persoonlijk zou ik de beugel (voet) laten zitten, dan heeft de superwifi aan de onderkant ruimte t.o.v. de muur om de bekabeling netjes te monteren, vergelijk het met het ophangen van de V10a modem.


Hey, ik ben niet blond hoor😎. Heb beide opties geprobeerd, maar ook met beugel blijft 't een gammele bedoening. 


De uitsparing voor de schroef om 'm op te hangen is minimaal, als er een haak in zou kunnen zou al beter zijn. 


Je zou de SuperWifi dan ook hoger kunnen ophangen zoals Peter eerder al voorstelde. Of de SuperWifi op een kast zetten, dan staat die ook buiten bereik van langslopende mensen.


Je zou de SuperWifi dan ook hoger kunnen ophangen zoals Peter eerder al voorstelde. Of de SuperWifi op een kast zetten, dan staat die ook buiten bereik van langslopende mensen.

Dat gaat helaas niet, er is geen andere geschikte plek dan waar het nu hangt. 


Neem een wat langere schroef die qua schroefkop maat in de uitsparing aan de achterzijde van de SW2 past. Neem een stukje hol aluminium buis bij de bouwmarkt verkrijgbaar dat over het schroefdraad van de schroef valt. 

De SW2 kan nu aan de kop van de  schroef worden opgehangen. Het aluminium buisje fungeert nu als afstandhouder tussen SW2 en de muur zelf. Stem de lengte hiervan af op de lengte van de schroef zelf en de afstand benodigd aan de achterzijde om de kabels op een nette manier te monteren.

Met een beetje pielen hangt de SW2 netje recht en parallel met de muur met ruimte voor kabels. Doordat het plastic ophang oog nu geklemd zit tussen schroefkop en buisje aluminium heb je ook niet dat de SW2 bij het minste geringste staat te wapperen.

Andere methode i.p.v. aan een schroef ophangen is een minimaal plankje waarbij er twee schroefgaatjes in de plastic Y voet gemaakt worden zodat de voet van de SW2 aan het plankje kan worden vastgeschroefd.


Reageer