Skip to main content

Van 2 tot en met 6 april zou er een update worden uitgerold naar de Superwifi 2 punten. Bij mij is dat niet gebeurd want ik zie dat ik nog op versieĀ 2.00.27v2 zit. Het Superwifi2 punt zit met een kabel aan het modem verbonden en ik heb het Superwifi2 punt gisteren handmatig herstart. Hoe kan ik deze updateĀ krijgen?Ā 

Hoi @HanzelmanĀ .Ā 

Wat voor modem is er aangesloten? Soms lukt het niet als er een eigen router vĆ³Ć³r zit.

Verder kun je proberen om in te loggen in de webinterface en de update te forceren:Ā 

Ā 

Optie 2 is om ze een factory default (harde reset) te geven.Ā 

Ā 


Hier vergelijkbaar probleem. Heb 3x Superwifi 2 punten (die zwarte ronde apparaten)Ā in huis. ƉƩn superwifi punt is op versie 3, de andere 2 (inclusief hoofdpunt) is nog op versie 2. Het Superwifi punt met versie 3 is bekabeld aangesloten, net zoals het hoofd superwifi punt. De 3e is draadloos aangesloten.

Ā 

Heb geprobeerd om de punten handmatig op v3 te krijgen maar het update proces stopt na 3 seconden met de volgende foutmelding:

Firmware upgraden
Ā 
Serverfout verbinden. FW-upgrade stop. Probeer het opnieuw.

Ā 

Heb geen Experiabox 12 maar een FRITZ!box 7590. Ook na hetĀ resetten van het complete netwerk (router en wifipunten) blijf ik de foutmelding houden.


HoiĀ @HanzelmanĀ .Ā 

Wat voor modem is er aangesloten? Soms lukt het niet als er een eigen router vĆ³Ć³r zit.

Verder kun je proberen om in te loggen in de webinterface en de update te forceren:Ā 

Ā 

Optie 2 is om ze een factory default (harde reset) te geven.Ā 

Ā 

Hoi @Erwin_Ā in de eerste link die je geeft kan ik niet vinden hoe je een firmware update kan forceren. Tenzij superwifi nog een eigen interface heeft. In geval van box12 of de v10a is dat niet meer het geval. In de modem interface kan ik de update force ook niet vinden. Kijk ik fout?
Bij mij liep de update wel naar behoren zoals gepland maar dit is wel handig om te weten. Een harde reset zorgt voor de herconfiguratie met daarin een check op laatste firmware maar dat is mijn inziens wel de last resort optie.

Ā 


Van 2 tot en met 6 april zou er een update worden uitgerold naar de Superwifi 2 punten. Bij mij is dat niet gebeurd want ik zie dat ik nog op versieĀ 2.00.27v2 zit. Het Superwifi2 punt zit met een kabel aan het modem verbonden en ik heb het Superwifi2 punt gisteren handmatig herstart. Hoe kan ik deze updateĀ krijgen?Ā 

Wat je ook eens kan proberen is zowel superwifi als modem spanningloos maken voor 5 minuten. Daarna de modem starten en ruim de tijd geven, 10 minuten.Ā Dan superwifi weer aanzetten, check lampje groen.Ā De modem is de gateway naar internet en dus om de update binnen te halen nodig. Zeker als die dingen lang online zijn kan het zijn dat er daemons niet meer lekker lopen. Spanningloos maken zorgt ervoor dat echt alle oude processen ook echt verdwenen zijn en de modem weer clean kan starten.

Daarna zou ik het eens nachtje of twee aanzien. Controleer ook even de modem log of je ergens ziet of er een firmware update poging is gedaan. Mogelijk tref je daar een error aan die ons wat verder helpt in de analyse.


HoiĀ @HanzelmanĀ .Ā 

Wat voor modem is er aangesloten? Soms lukt het niet als er een eigen router vĆ³Ć³r zit.

Verder kun je proberen om in te loggen in de webinterface en de update te forceren:Ā 

Ā 

Ik heb een box 12 zonder eigen router, maar ik zie dat ik inmiddels op versie 3 zit. Via de webinterface (van het modem) kan ik overigens niets vinden om een update te forceren (alleen ā€˜Resetā€™ helpt wellichtĀ maar dat lijkt me de laatste optie om te proberen)


HoiĀ @HanzelmanĀ .Ā 

Wat voor modem is er aangesloten? Soms lukt het niet als er een eigen router vĆ³Ć³r zit.

Verder kun je proberen om in te loggen in de webinterface en de update te forceren:Ā 

Ā 

Ik heb een box 12 zonder eigen router, maar ik zie dat ik inmiddels op versie 3 zit. Via de webinterface (van het modem) kan ik overigens niets vinden om een update te forceren (alleen ā€˜Resetā€™ helpt wellichtĀ maar dat lijkt me de laatste optie om te proberen)

Mooi dat het gelukt is. KPNā€™s wegen zijn soms ondoorgrondelijkĀ šŸ˜

Ik gaf ook al aan dat ik die geforceerde update knop niet kan vinden. Ik denk dat Erwin verwijst naar de situatie toen superwifi nog een eigen interface had. Dat is bij box12 niet meer het geval. Overigens komt er nieuwe KPN firmware naar box12 en superwifi dus wellicht komt die optie daarin wel beschikbaar. Zou wel toegevoegde waarde hebben vind ik.


Probeer eens het IP-adres in te voeren van je SuperWifi punt in plaats die van het modem.

Je kunt het IP-adres achterhalen door in de lijst met verbonden apparaten te kijken.Ā 


Probeer eens het IP-adres in te voeren van je SuperWifi punt in plaats die van het modem.

Je kunt het IP-adres achterhalen door in de lijst met verbonden apparaten te kijken.Ā 

Dan kom je terecht op de modem interface. Superwifi met box12 is alleen nog in te stellen via de modem interface. Alleen bij de v10 is superwifi nog apart te configureren via de eigen interface en daar werkt je aanwijzing inderdaad. Ik moest ook even puzzelen met al die combinaties šŸ˜…. Hopelijk is het straks eenduidiger als alle moderne ondersteunde modems dezelfde KPN firmware krijgen.


Hier was ik dus even niet van op de hoogte šŸ˜….Ā 
Goed dat je het aangeeft @Roy74Ā 

Ā 

Fijn dat ze nu wel op V3 zitten in ieder geval!


Dat trucje gaat idd niet op. Als je probeert te verbinden met Ć©Ć©nĀ van de (slave) SuperWiFi's wordt je vanzelf doorgezet naar het ip-adres van de (master) Box 12 en kom je daar op de webinterface terecht.


Hier was ik dus even niet van op de hoogte šŸ˜….Ā 
Goed dat je het aangeeftĀ @Roy74Ā 

Ā 

Fijn dat ze nu wel op V3 zitten in ieder geval!

Ik ben er heel intensief mee bezig geweest, vandaar dat ik het exact weet. Wel fijn dit forum zodat iedereen snel informatie kan inwinnen. Ik doe er ook mijn voordeel mee.


Hier zelfde probleem heb een synology router en als ik de super wifi probeer te updaten mislukt het zowel synology als super wifi al opnieuw opgestart maar ik kom er niet door.


Hier zelfde probleem heb een synology router en als ik de super wifi probeer te updaten mislukt het zowel synology als super wifi al opnieuw opgestart maar ik kom er niet door.

@wjbĀ  is hier een foefje voor, als je eigen router gebruikt?Ā 


Hier zelfde probleem heb een synology router en als ik de super wifi probeer te updaten mislukt het zowel synology als super wifi al opnieuw opgestart maar ik kom er niet door.

@wjbĀ  is hier een foefje voor, als je eigen router gebruikt?Ā 

@Erwin_, Ik heb geen "super"wifi's maar als ik een Experia WiFi achter mijn EdgeRouter wil updaten dan kan ik wel op die Experia WiFi inloggen en nieuwe firmware ophalen.

@Marcomestreech, Kan jij eens een screenshot plaatsen van het scherm waar je handmatig de firmware kunt ophalen en van het scherm waarop het dan fout gaat.


Hier zelfde probleem heb een synology router en als ik de super wifi probeer te updaten mislukt het zowel synology als super wifi al opnieuw opgestart maar ik kom er niet door.

@wjbĀ  is hier een foefje voor, als je eigen router gebruikt?Ā 

@Erwin_, Ik heb geen "super"wifi's maar als ik een Experia WiFi achter mijn EdgeRouter wil updaten dan kan ik wel op die Experia WiFi inloggen en nieuwe firmware ophalen.

@Marcomestreech, Kan jij eens een screenshot plaatsen van het scherm waar je handmatig de firmware kunt ophalen en van het scherm waarop het dan fout gaat.

Je zou idd gewoon via het ip adres van die superwifi in de webinterface moeten komen. Zo uit mn hoofd is dat 192.168.2.149 / 192.168.2.150.Ā  Ā (maar je kunt het best even in je interface van je eigen router kijken welke ip's zijn toebedeeld aan die superwifi's )


Bij een van de laaste software update waar de v12 onderdeel van het mesh netwerk is geworden, is vervolgens de lokale web pagina van de superwifi punten dicht gezet. Je wordt automatisch door gestuurd naar de v12 router.


Bij een van de laaste software update waar de v12 onderdeel van het mesh netwerk is geworden, is vervolgens de lokale web pagina van de superwifi punten dicht gezet. Je wordt automatisch door gestuurd naar de v12 router.

Inderdaad. Ik heb de SuperWiFi's achter m'n tweede routerĀ hangen. Ik kan dan weer wel op de SuperWiFi's inloggen.


ik heb laatst mijn tweede superwifi punt 2 (Zwart) aan gesloten na 6 april deze krijgt niet de updateĀ 

op deze staat nog versieĀ 2.00.23Ā 

ik las eerder op in dit forumĀ  dat je via de webinterface de update kan forcerenĀ 

waar vind ik dit in de webinterface

alvast bedankt


@Marco van O.Ā Als jij er een box12 vĆ³Ć³r heb zitten, dan dus niet.Ā Ā 

Wat voor router heb je in gebruik naast de Superwifiā€™s?Ā 


ik heb inderdaad een box 12 de superwifi 2 staat direct aangesloten op via een kabel ik heb hem al meerdere malen gereset zonder resultaat?Ā 


En resetten van die Superwifi's heeft dus geen effect?

Ā 

Ā 


Nee diversen keren geprobeerd blijft op versieĀ 2.00.23 staan???


Ik heb hier geen verklaring voor . Ik stuur dit topic even door naar een collega die meehelpt aan de ontwikkeling van de firmware.Ā 

Zodra ik antwoord heb, laat ik het jou weten

Ā 


Ik zat nog even je lijn door te meten en ik zie nu wel dat in ieder geval; Ć©Ć©n van die superwifi's de juiste software heeft:ā€Ā  Hoeveel van die apparaten heb je in totaal?Ā 

SoftwareVersion

3.00.31


Ik wacht nog even met de expert mailen. Want het lijkt dus toch gelukt.Ā 

Ik lees graag van jou