Skip to main content

Best Forum,

Ik loop sinds korte tijd de volgende problemen aan.

Helaas heb ik de voeding van mijn "hoofd” superwifi punt (bedraad aangesloten) uit het stopcontact gehaald met als gevolg problemen met mijn wifi verbinding op de 2e verdieping (tweede superwifi punt vanaf begin zonder draad gewerkt). 

Tijdens mijn zoektocht naar de oorzaak wilde ik inloggen op de KPN box 12. Hiervan bleek, waarschijnlijk als gevolg van een update (Software versie: SGEJ1000060E), de inlog niet meer te werken. Ik heb mijn wachtwoord moeten resetten en mijn wifi van de box opnieuw moeten instellen. Tevens kreeg ik een melding dat mijn KPN Box 12 nu als extra wifipunt kon functioneren voor mijn Superwifi en ik dus mijn superwifi punten ergens anders zonder draad neer kan gaan zetten. Echter draad uit het punt geeft paars licht, draad erin er is weer verbinding met de KPN box 12 en alles is weer groen.

Omdat ik mijn wifi SSID heb aangepast wilde ik de dus de SSID van de 2 superwifi punten hierop aanpassen <SSID> (router), <SSID>_1 en <SSID_2> voor de superwifi punten. Echter als ik naar 192.168.2.151 ga kom ik wel op de interface van het Superwifi punt met de inlog op de achterzijde maar kom ik niet verder omdat het beheerderswachtwoord gewijzigd moet worden en dat lukt niet. Melding: wachtwoord voldoet niet aan de eisen. Het gekke is het beheerderswachtwoord in omgedraaide volgorde instelllen als nieuw wachtwoord wordt ook niet geaccepteerd en dat voldoet toch aan de eisen mag ik aannemen.

De firmware versie van beide punten is versie:1.00.14v2. De punten zijn ook op allerlei mogelijke manieren gereset in alle combinaties van aansluiten.

De KPN Thuis App heb ik ook geïnstalleerd op een IPhone, verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zonder resultaat.

Ik heb contact gehad met de KPN 0800-0402 echter verwijzen die naar dit Forum. Ook omdat er maar 1 jaar garantie op de Superwifi punten zit en laat die nu net verstreken zijn. 

 

Mijn vragen zijn nu:

  1.  Hoe krijg ik mijn Superwifi punten weer in mijn netwerk zonder draad te gebruiken?
  2.  Iemand het zelfde probleem ervaren met het aanpassen van het wachtwoord superwifi en wat was de oplossing?
  3. Volgens mij hebben consumenten toch minimaal 2 jaar garantie?

Ik hoor graag of iemand hier kan helpen.

Alvast bedankt.

Die thuis app is nutteloos. Alles resetten. Waarbij de utp kabels in de gele poorten los zijn, de stekker in het stopcontact zit. En het kleine knopje minimaal 15 seconden met een paperclip ingedrukt gehouden word. Daarna alles op laten starten. En na het opstarten de SuperWiFi's bekabeld op het modem aansluiten. Dit ongeveer een half uur zo laten zitten.

Omdat ik mijn wifi SSID heb aangepast wilde ik de dus de SSID van de 2 superwifi punten hierop aanpassen <SSID> (router), <SSID>_1 en <SSID_2> voor de superwifi punten.

Dit kan helemaal niet. Er is 1 netwerknaam. Verschillende namen instellen is onmogelijk. 

Echter als ik naar 192.168.2.151 ga ...

Dit kan ook niet meer na de update van de KPN Box. Het is niet meer mogelijk om op de SuperWiFi's in te loggen. U heeft daar ook niets meer te zoeken. De SuperWiFi's nemen de instellingen van de Box over.


Beste Nick83,

Dank voor uw reactie.

Ik heb het gisteravond kunnen oplossen door in te loggen op de router en via maintenance een reset naar fabrieksinstellingen uit te voeren.

Nu zijn beide punt ook zichtbaar in de router.

John van Ingen schreef:

Omdat ik mijn wifi SSID heb aangepast wilde ik de dus de SSID van de 2 superwifi punten hierop aanpassen <SSID> (router), <SSID>_1 en <SSID_2> voor de superwifi punten.

Dit kan helemaal niet. Er is 1 netwerknaam. Verschillende namen instellen is onmogelijk. 

Dit klopt, ik heb nu nog maar 1 punt.

John van Ingen schreef:

Echter als ik naar 192.168.2.151 ga ...

Dit kan ook niet meer na de update van de KPN Box. Het is niet meer mogelijk om op de SuperWiFi's in te loggen. U heeft daar ook niets meer te zoeken. De SuperWiFi's nemen de instellingen van de Box over.

Dit heb ik nu ook gezien. Ik was er al een tijdje niet in geweest die portal geweest.