Skip to main content

Hoi, 

Zojuist heb ik een sms gekregen dat er komende nacht onderhoud gepleegd gaat worden aan het kpn netwerk. Dit is al de 3e keer in redelijk korte tijd en elke keer moet ik mijn wifipunten resetten en volledig opnieuw installeren omdat ze anders oranje blijven branden.

Het lijkt erop dat dit door het modem komt wat na onderhoud steeds maar 100mbit snelheid levert (ik heb 1gb glasvezel). Na het 2 min loskoppelen van de stroom is op het modem de normale snelheid weer terug. De wifipunten hebben dit echter niet. Het steeds resetten van de wifipunten kost ontzettend veel tijd.

Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen? Werkt het om bijvoorbeeld vanavond de stekkers uit het stopcontact te halen?

 

Groeten Arco

Als je er echt van af wil: Koop degelijk spul en blijf ver van de apparatuur die KPN levert.

Tegen de tijd dat ze klaar zijn met door- /uitontwikkelen aan zo’n product is er alweer een nieuw apparaat gelanceerd vol kinderziektes.

Mijn FritzBox heeft slechts af en toe een update en dan blijft alles gewoon werken op een kleine outage tijdens de reboot na.


Volg je wel de instructies op na het onderhoud als er iets niet (goed) werkt @Arco vd Berge , zie onderstaande screendump, ik heb hetzelfde aankomende nacht:

Zie laatste alinea

 


Reageer