Skip to main content

Ik hen diverse apparaten die enkel op 2.4 g kunnen werken. Kan ik de kpn superwifi instellen dat enkel deze bandbreedte gebruikt wordt. Nu krijg ik regelmatig een melding dat mijn gsm 5 g wfiĀ gebruikt en dan kan ik niet in de apps aanmelden.

Hallo @digitonĀ 

Ik kan uit je verhaal niet opmaken welk modem je hebt. Ik heb de v10a en daar is speciaal voor dit doel de "Extra Wifiā€ optie. De documentatie vanuit de modem te zien:

Being able to use an extra WiFi network name (ssid) can be used for various purposes.
For example, the ability to separately link home automation or WiFi equipment that can explicitly only use a specific WiFi band.

Volgens mij is deze optie (pas sindskort beschikbaar overigens) er ook voor de andere KPNĀ  modems. Als ik het goed gelezen heb wordt dit extra draadlozeĀ netwerk ook door superwifi uitgezonden. De extra wifi optie omvat zowel een 5Ghz als ook een 2.4Ghz optie die je kunt aanzetten hoe jij dit wenst.

Superwifi heeft band steering overigens en zou als het goed is er voor moeten zorgen dat de juiste band wordt gekozen voor de gekoppelde apparatuur. Dat gaat niet altijd goed in de mesh, vandaar dat de extra wifi optie handig kan zijn.

Is dit de optie die je zoekt?


HalloĀ @digitonĀ ,

Dat kun je hier teruglezen voor de modems V10, V10AĀ en de Box 12Ā  :Ā 

Ā 

Ā 

Admin aanvulling: Gebruik je een V10 i.c.m. Wifipunten, gebruik dan deze instructie:

Ā