Skip to main content

Hi, ik woon op de 6e verdieping en wil wifi in mijn berging. Nu heb ik contact gehad met een medewerker maar die stelde voor een internetkabel van zoveel meter vanaf mijn appartement tot aan mijn berging te trekken. Geen oplossing dus, want ik woon gewoon in een appartementen complex. 
 

Is er een bepaalde mogelijkheid om wifi te krijgen in de kelder? Het betreft voor mijn bedrijf omdat deze daar gevestigd zit. Is de enige oplossing internet aanvragen zakelijk of kan ik ook iets met mijn wifi die ik op het moment al heb? Graag ontvang ik alleen realistische opties haha. 

Nee. WiFi van uw appartement 6 verdiepingen naar beneden, dat gaat echt niet draadloos. Er zal echt een kabel moeten komen.


Helaas is een kabel niet mogelijk, die afstand is veel te lang. Dank voor je reactie!


Helaas is een kabel niet mogelijk, die afstand is veel te lang. Dank voor je reactie!

Een utp kabel mag 100 meter zijn. Dus lengte is geen probleem. Maar u zult langs de onderburen naar beneden moeten?


Een netwerk kabel (minimaal Cat5e maar cat6 is beter) mag maximaal 100 meter zijn dus de afstand lijkt me geen probleem, obstakels voor het trekken van de kabel kan mogelijk wel een probleem zijn maar ik ken de situatie niet bij jou. 


Dat is het hem inderdaad, woon in een nieuwbouw complex waar je niet zomaar kabels mag trekken en dergelijke. Is ook best een afgelegen berging dus echt niet te doen. Zal ik toch moeten kijken naar een zakelijk abonnement. Dankjewel! 


Met een zakelijk abonnement verandert de situatie niet. Die blijft hetzelfde: kabel nodig.

Maar ... kunt u wat meer vertellen over de situatie?  Een bedrijf wat "gevestigd" is in een berging klinkt wat vaag. Als ik aan "berging" denk, dan denk ik aan een hokje waar een paar fietsen in kunnen. Met een deur, misschien nog een klein raampje en een lampje. Verder niks. Maar misschien is het meer?


@Rochela Heeft jouw kelder een eigen adres? Dan kan je daar een ander internet abo afsluiten, anders geeft ook een zakelijk abo geen betere wifi. Die moet immers ook op jouw woonadres starten.