Skip to main content

Ik denk erover na om een set Superwifi punten aan te schaffen. Nu lees ik dat het eerste superwifi-punt bekabeld aangesloten moet zijn op de experiabox.

Nu is het in mijn situatie zo dat er een kabel loopt van mijn experiabox (in de meterkast… ja, ik weet het, niet ideaal) naar onze slaapkamer op de eerste verdieping.

Kan ik dan op onze slaapkamer het éérste Superwifi punt aanleggen? En vanaf dat punt draadloos naar de tweede verdieping?

En ik begreep ook dat je bij de juiste firmware van de Experiaboxv12 ook daarvan de wifi nog behoudt, dus dan zou ik alle etages met een router en twee superwifipunten kunnen dekken?

 

Bij voorbaat dank voor je reactie.

 

Johan

De kpn box 12 modem draait mee in het Mesh systeem dus die werkt ook draadloos met het Superwifi2 punt mits je de juiste Firmware hebt op het modem en superwifi2 punt, maar indien mogelijk heeft bedraad aansluiten de voorkeur omdat dat het meest stabiel is en nauwelijks  tot geen hinder heeft van externe invloeden. 


Oke, prima, bedankt voor je reactie!

 


Goedemiddag @jmn en bedankt voor je bericht :)
Ik zie dat je al een goede reactie hebt mogen ontvangen! Verder kan ik je nog aanraden om dit artikel over super wifi 2 op onze kennisbank eens door te nemen. Hier vind je nog veel handige tips & trucs. hopelijk kun je hiermee uit de voeten!


Ik heb ondertussen de boel aangesloten. Deels blij mee, maar met nog één probleem:

Mijn situatie is als volgt:

Meterkast met daarin Experiabox V12.

Bedrade aansluiting naar Superwifi punt 1, op onze slaapkamer, de eerste verdieping, licht schuin boven de meterkast.

Draadloze Superwifi in trapgat op de tweede verdieping. Schuin boven punt 1.

En deze laatste krijg ik niet aan de praat.

 

Wat heb ik gedaan:

Zoals voorgeschreven: het eerste SuperWifi punt bekabeld (aan de Experiabox, met de getrokken kabel)  en aangezet. Werkt als een speer en na een klein half uurtje (misschien wel eerder dat weet ik niet) had ik prima wifi op de eerste verdieping. Dit punt kon gelijk blijven staan op onze slaapkamer.

Toen het tweede SuperWifi punt, ook bekabeld aangesloten aan de Experiabox in de meterkast, half uur laten pruttelen, lampje bleef mooi groen branden dus ik dacht: kat in 't bakkie.

Volgens de handleiding losgekoppeld en vervolgens on-bekabelt in het trapgat ter hoogte van de tweede verdieping gezet.

Maar daarna bleef het lampje rood branden. 

 

M.i. moet deze dan toch connecten met de SuperWifi op de eerste verdieping en vandaaruit de wifi-dekking weer oppakken?

 

Vragen:

  • moet het kabeltje perse het bijgeleverde kabeltje zijn? Een getrokken kabel vanuit één van de LAN poorten is toch ook goed lijkt me?
  • klopt mijn gedachtegang dat het tweede punt voortborduurt op het eerste punt? Anders heeft zo'n netwerk geen zin als  ze allemaal binnen dekking van de Experiabox moeten staan?
  • Ik weet niet meer zeker of ik tijdens de installatie van de tweede punt de kabel in de eerste heb laten zitten. Ik las ergens dat dat wel zou moeten. Stel dat dat het probleem is, moet ik ze dan alle twee weer opnieuw installeren? En zo ja, hoe? Resetten, stekkers eruit?

Op dit punt na verder zeer tevreden.
Het voelt vreemd aan om niet meer elke keer handmatig over te moeten schakelen naar een andere router of versterker...;-)

 

Johan


Is opgelost.

Denk dat ik de kabel eruit getrokken had na installatie van het eerste wifi punt. Om es te kijken of ie het ook draadloos goed deed.

Nu net nog een keer geprobeerd terwijl hij bekabeld was en bingo!

Door heel het huis super snelle wifi nu. Top!

Dank voor het reageren.

 

Groet,

Johan


En het beste antwoord moet natuurlijk niet mijn eigen reactie zijn🤣🤣

Ik weet alleen niet hoe je dat weer ongedaan maakt.

 

 


En het beste antwoord moet natuurlijk niet mijn eigen reactie zijn🤣🤣

Ik weet alleen niet hoe je dat weer ongedaan maakt.

Heb ik voor je aangepast, uiteindelijk alsnog je eigen reactie. 😅

Erg fijn om te lezen dat alles nu goed werkt, dankjewel ook voor de terugkoppeling hier. 


Reageer