Skip to main content

Ik ben uren bezig en kom er niet uit over wat wel en niet kan. We hebben een nieuw (1GB/s) KPN box 2 en SuperWifi punten (straks 3). Snelheid is goed met laptop bedraad gekoppeld aan KPN Box 2. Beide SuperWifi zijn rechtstreeks gekoppeld aan de Kpn box 2 (niet via elkaar).

Is dit goed? Heeft iemand een eenvoudig duidelijk plaatje van hoe het precies moet?

 

De snelheid (via wifi) download is rond 300 en upload rond 425. Toch niet in de buurt van de 1GB.

Die snelheid is prima. Via WiFi ga je die 1000 mbit nooit halen. Wat u nu haalt via WiFi is gewoon goed. Als u die volledige 1000 mbit wil halen op uw laptop,  gebruik dan gewoon een kabel.

Wat niet helemaal duidelijk is: zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten? U zegt dat ze rechtstreeks gekoppeld zijn, is dat met een kabel? Of draadloos?

Indien draadloos: met een kabel zou beter zijn. Misschien kom je dan nog iets hoger. Maar die 1000 mbit via WiFi is echt niet realistisch om te denken dat u dat zult halen.


Bedankt voor de snelle reactie, - de SuperWifis zijn idd rechtstreeks bekabeld aan de KPN Box 12.

Ik weet ook dat 1GB/s is niet realistisch is, maar de snelheid is regelmatig nog langzamer.

 


Bedankt voor de snelle reactie, - de SuperWifis zijn idd rechtstreeks bekabeld aan de KPN Box 12.

Dat is heel goed. Meer kan je er niet aan doen.

Ik weet ook dat 1GB/s is niet realistisch is, maar de snelheid is regelmatig nog langzamer.

Dat komt dan misschien omdat er soms verstoring is door andere WiFi netwerken. 

Wat je ook soms ziet is dat de KPN Box in de meterkast staat. En dat mobiele apparaten verbinding hiermee maken terwijl er een WiFi punt dichterbij staat. Dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Hier is helaas niets aan te doen.

Misschien maakt KPN het nog eens mogelijk om WiFi van de KPN Box uit te zetten. Als dat ding in de meterkast staat en er zijn bekabeld aangesloten WiFi punten elders in huis, dan is dat een optie natuurlijk.