Skip to main content

Ik heb 2 superwifi punten met firmware SW2.C.24.07.04, en 1 Superwifi 2 punt met firmware 3.00.31

ik krijg ze niet op een gelijke versie.

Ik heb de KPN box niet meer omdat ik recent ben overgestapt naar een andere provider voor Internet.

Is er een manier om de juiste update te triggeren. deze SW2’s zijn aangeschaft en niet gehuurd, en nu werkt het niet meer samen met de andere punten.

is er een manier om de update naar het 3e punt te pushen oid?

De update verloopt via de kpn box, dus ik ben bang dat het niet gaat lukken.

Ik vrees dat ​@Leen59 gelijk heeft, heb je niemand in je omgeving met een kpn modem waaraan je even jouw SuperWiFi2 kan hangen ?

Als je dat doet worden de netwerkinstellingen van dat modem overgenomen, dus daar heb je weinig aan.

Als je dat doet worden de netwerkinstellingen van dat modem overgenomen, dus daar heb je weinig aan.

Dat is juist, maar je hebt er wel wat aan in tegenstelling van wat u beweert.

Het doel wat je hier wil bereiken is dat het WiFi punt door een ander modem geüpdatet wordt (voorwaarde is wel dat dit modem op de nieuwe software draait). Zodra deze update afgerond is zijn inderdaad de instellingen van dat modem overgenomen. Dat is echter bijzaak, na de update reset je het WiFi punt naar de fabrieksinstellingen waardoor deze instellingen verwijderd worden en je WiFi punt wel beschikt over de nieuwe software.

Daarna kan je hem weer koppelen aan de andere twee WiFi punten, hij zal dan automatisch die instellingen overnemen. Waarna het doel bereikt is.

Dat vraag ik mij af. Zoals ik uit andere topics heb begrepen zit je na een factory reset weer op de oude firmware, maar daar kan ik me in vergissen.(het is tenslotte factory).

Dat vraag ik mij af. Zoals ik uit andere topics heb begrepen zit je na een factory reset weer op de oude firmware, maar daar kan ik me in vergissen.(het is tenslotte factory).

Eenmaal geüpgraded naar de nieuwe software kan je niet meer downgraden, ook niet met een factory reset. De oude firmware wordt overschreven.

Oké, dan zou het mogelijk moeten zijn. 🤞🏻

Bedankt voor jullie antwoorden, helaas heb ik geen mogelijkheid om hem ergens anders aan een KPN modem aan te sluiten.

Dit apparaat is dus nu effectief gebricked.

Ik ga de mijn verhaal wel doen bij de klantenservice.

Bedankt voor jullie antwoorden, helaas heb ik geen mogelijkheid om hem ergens anders aan een KPN modem aan te sluiten.

Dit apparaat is dus nu effectief gebricked.

Ik ga de mijn verhaal wel doen bij de klantenservice.

Ik geloof dat bedrijven wettelijk verplicht zijn om een x tijd software updates uit te geven voor de werking van het product. Het lijkt me in dit geval ook, zoek dit even uit voor jezelf. Dan sta je iets sterker als het echt zo is.

Hoi ​@2sappig. Welkom op de KPN Community. 

Je kunt de SuperWifi 2 punten ook stand alone gebruiken, alleen dan is inderdaad wel noodzakelijk om ze op dezelfde software te hebben. Hopelijk heb je iets gehad aan de antwoorden in dit topic en anders kunnen ze je wellicht helpen via de klantenservice :)

Maak hiervoor een belafspraak met onze telefonische helpdesk. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt.

Reageer