Skip to main content

Ik heb de wifi in huis verbeterd met een heel aantal super Wifi punten. Dit werkt perfect. Overal snel en stabiel internet.

In de tuin werkt het echter niet. Al plaats ik een super wifi punt bij deur of raam.

IS het mogelijk om een outdoor versterker aan te sluiten op het super wifi netwerk en zo ja, welke zou ik moeten hebben?

Dan zult u deze bekabeld aan moeten sluiten. Gaat dat lukken?


Ik zou het het liefst draadloos doen. Ik denk dat ik wel een kabel kan trekken, maar als het niet perse hoeft dan liever niet…

als het bedraad zou moeten, wat zou dan iets zijn wat goed werkt met het super WiFi netwerk?


KPN heeft geen WiFi apparatuur voor buiten. Dat zult u dus van een ander merk aan moeten schaffen. Andere merken werken niet samen met het WiFi mesh netwerk van KPN. 

U zegt zelf dat u buiten geen goede WiFi ontvangst op uw mobiele telefoon heeft. Als u daar dan een draadloze versterker neer zou hangen, dan zal deze ook geen goede WiFi ontvangst hebben. WiFi wat een draadloze versterker niet of slecht ontvangt, dat kan die niet of slecht doorgeven ook. Daarom een kabel. 


Ok, bekabeld dus.

heb je nog een advies wat ik daar dan aan moet hangen om goede WiFi dekking in de tuin te krijgen?


Ik zou het het liefst draadloos doen. Ik denk dat ik wel een kabel kan trekken, maar als het niet perse hoeft dan liever niet…

als het bedraad zou moeten, wat zou dan iets zijn wat goed werkt met het super WiFi netwerk?

Buitenmuren maar ook dubbele beglazing vaak met coating erop zijn een behoorlijke blokkade voor wifi signalen. Beste kans is om toch een ethernet kabel ergens via de buitengevel naar buiten te krijgen samen met 230v.

Ik heb dit ook richting tuin via de kruipruimte gedaan via grond omhoog en dan op een paaltje gemonteerd. Vervolgens de gehele superwifi in een kunststof electronica behuizing gedaan geschikt voor buitengebruik. Dus met rubberafdichting rondom.

Wifi dekking in de gehele tuin nu.

 


Ik zou het het liefst draadloos doen. Ik denk dat ik wel een kabel kan trekken, maar als het niet perse hoeft dan liever niet…

als het bedraad zou moeten, wat zou dan iets zijn wat goed werkt met het super WiFi netwerk?

Buitenmuren maar ook dubbele beglazing vaak met coating erop zijn een behoorlijke blokkade voor wifi signalen. Beste kans is om toch een ethernet kabel ergens via de buitengevel naar buiten te krijgen samen met 230v.

Ik heb dit ook richting tuin via de kruipruimte gedaan via grond omhoog en dan op een paaltje gemonteerd. Vervolgens de gehele superwifi in een kunststof electronica behuizing gedaan geschikt voor buitengebruik. Dus met rubberafdichting rondom.

Wifi dekking in de gehele tuin nu.

 

Hoe heb je de stroom geregeld? Veel accesspoints voor buitengebruik werken volgens mij met PoE. Dan hoeft er maar 1 snoer naar toe. De stekker voor de voeding heb je gewoon binnen ergens in het stopcontact zitten.


De 230v had ik al in de tuin. Aftakking gemaakt en de 230v  adapter van de superwifi zit gewoon op een 230v contra stekker in dezelfde behuizing.