Skip to main content

Ik heb een emperia box v10, die gesteund wordt met 1 Superwifi 1.0 en een Superwifi 2.0. Omdat die Superwifi 2.0 gebruikt maakt van Wifi 6 kan ik op vooral oudere apparaten de laatste tijd niet goed verbinden. Hij valt steeds weg en sommige apparaten verbinden helemaal niet. Als ik verbind met de losse wifi van mijn modem verbind hij op de oudere apparaten wel. Ik wil nu de wifi 6 uitzetten op deze Superwifi 2.0 versterker. Kan dat en zo ja hoe?

Beetje aparte combinatie die superwifi wit en zwart maar het werkt wel samen met elkaar. Er is dan wel even 1 maar op te merken.  Een van beide superwifis speelt master apparaat en die bepaalt die instellingen.

Voer onderstaande uit als de SW2.0 op dit moment niet het master apparaat is.

Sluit de SW2.0 aan op ethernet van de v10.

Koppel de SW1.0 los van kabels en reset deze (ingedrukt via resetgaatje totdat alles aantal malen knippert) .

NU wachten totdat deze met een paarse led staat.

Nu deze op ethernet aansluiten op de v10 of op de tweede ethernet van de SW2.0.

Als het goed is wordt er nu bij het met de browser inloggen automatisch verbinding gemaakt met de de SW2.0.

Log hier op in met het password van de sticker op de achterzijde of een eigen password als dit ooit is aangepast.

Pas nu bij de wifi instellingen op 5Ghz de wifi mode aan naar ac instelling en de wifi kanaal breedte op 80Mhz.Â