Skip to main content

Onlangs zijn 3 Superwifi punten aangeschaft, WiFi is nu sterk genoeg.

Echter met thuiswerken valt de VPN verbinding er regelmatig uit (soms elk kwartier). ICT expert werkgever

stelt dat de ping niet goed is, soms > 200, soms  richting 2000, dus wifi signaal is allesbehalve stabiel.  

Zijn de punten bekabeld aangesloten? 


Hoi @Nick83 , vanaf de router bekabelde KPN wifi versterker (tot buiten de meterkast), daarna Superwifi punten, draadloos. Afstand van het dichtstbijzijnde Superwifipunten tot de werkplek/laptop is meter of 5.


Configuratie

 


Goedemiddag,  is er een  @kpnadministrator of @kpnmoderator beschikbaar? 


@DHU Welkom op het forum. 

Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld en als ik het goed zie dan is er ook contact met mijn collega's van de klantenservice geweest. 

Klopt het dat er ondertussen een nieuw modem onderweg is? En zou je hier kunnen laten weten of deze het probleem opgelost heeft? 


@Rutger_  klopt inderdaad,  huidige V10a is remote bekeken en zal - omdat er storingen in zaten - door  V12 worden vervangen. Ik laat nog weten of dit de oplossing is. 

 


Tja... ik ben er bang voor dat het met een KPN Box niet beter word... als ik eerlijk moet zijn.


@DHU en @Nick83 Ik durf ook niet direct te zeggen of het hiermee opgelost zal zijn!

Vandaar dat erg benieuwd ben! Mocht dit het probleem niet oplossen dan kan ik namelijk naar vervolgstappen zoeken! :)


Goedenavond @Nick83  en @Rutger_ ,  met de V12 en 3 Superwifipunten is de situatie aanmerkelijk verbeterd. Weinig storingen, stabiel signaal. Enkele keer staat een WiFi punt op oranje, zonder duidelijke reden. Wat na herstarten, 1 of 2 x, wel weer is opgelost.