Skip to main content
Vraag

Hoge ping via SuperWifi-punten, VPN valt regelmatig weg

• March 24, 2022
  • 9 reacties
  • 226 keer bekeken

DHU
Helper

Onlangs zijn 3 Superwifi punten aangeschaft, WiFi is nu sterk genoeg.

Echter met thuiswerken valt de VPN verbinding er regelmatig uit (soms elk kwartier). ICT expert werkgever

stelt dat de ping niet goed is, soms > 200, soms  richting 2000, dus wifi signaal is allesbehalve stabiel.  

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 24, 2022

Zijn de punten bekabeld aangesloten? 

DHU
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • March 24, 2022

Hoi @Nick83 , vanaf de router bekabelde KPN wifi versterker (tot buiten de meterkast), daarna Superwifi punten, draadloos. Afstand van het dichtstbijzijnde Superwifipunten tot de werkplek/laptop is meter of 5.

DHU
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • March 24, 2022

Configuratie

DHU
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • March 26, 2022

Goedemiddag,  is er een  @kpnadministrator of @kpnmoderator beschikbaar? 

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@DHU Welkom op het forum. 

Ik zag dat je je forumprofiel al had ingevuld en als ik het goed zie dan is er ook contact met mijn collega's van de klantenservice geweest. 

Klopt het dat er ondertussen een nieuw modem onderweg is? En zou je hier kunnen laten weten of deze het probleem opgelost heeft? 

DHU
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • March 29, 2022

@Rutger_  klopt inderdaad,  huidige V10a is remote bekeken en zal - omdat er storingen in zaten - door  V12 worden vervangen. Ik laat nog weten of dit de oplossing is. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 29, 2022

Tja... ik ben er bang voor dat het met een KPN Box niet beter word... als ik eerlijk moet zijn.

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@DHU en @Nick83 Ik durf ook niet direct te zeggen of het hiermee opgelost zal zijn!

Vandaar dat erg benieuwd ben! Mocht dit het probleem niet oplossen dan kan ik namelijk naar vervolgstappen zoeken! :)

DHU
Helper
  • Auteur
  • Helper
  • April 24, 2022

Goedenavond @Nick83  en @Rutger_ ,  met de V12 en 3 Superwifipunten is de situatie aanmerkelijk verbeterd. Weinig storingen, stabiel signaal. Enkele keer staat een WiFi punt op oranje, zonder duidelijke reden. Wat na herstarten, 1 of 2 x, wel weer is opgelost.