Gisteren pakket opgehaald en de boel direct aangesloten, de modem dan, op het gasvezelpunt.
Nog geen verbinding, maar goed eigenlijk was de aansluitdatum pas uiterlijk op 21 mei.
Vanochtend geen (Ziggo) Wifi in huis, oeps even kijken en het Wifi van KPN werkte wel!
Direct wat apparaten ingesteld op het nieuwe netwerk en ze werken!
De TV ontvanger aangesloten en het werkt!
Daarna alle andere apparaten aangesloten en alles werkt nu via de nieuwe Wifi verbinding van KPN.
Mailtjes ontvangen van KPN en Ziggo wat betreft de overstap, alleen nog even de spullen terugsturen naar Ziggo en dan zijn we daar ook vanaf!
En dan komt het volgende, ik heb ook 2 van die Super Wifi 2 schotels in het pakket zitten en die wilde ik aan gaan sluiten om ook op de 1e en 2e verdieping een beter signaal te krijgen.
Met de 1e schotel volgens de gebruiksaanwijzing stap 1 uitgevoerd, internetkabel in de modem, in de schotel, stekker in het stopcontact en in de schotel geprikt, schotel aangezet en tot het met het knipperen van de groene led, het minimaal een 30 minuten vast branden van de groende led ging het 'goed’ of zoals verwacht.
Dan stap 2, ik haal de internetkabel los, er begint eigenlijk niks te knipperen en het ledje kleurt blauw/paarsachtig om zo te blijven staan.
Nog even online wat gezocht, uiteindelijk de helpdesk gebeld en op aanraden een reset uitgevoerd naar de fabrieksinstellingen om stap 1 geheel te kunnen herhalen.
Ik werd na een 35-40 minuten teruggebeld om daarna samen de internetkabel uit de schotel te halen om te kijken wat er zou gebeuren.
Exact hetzelfde gebeurde als bij de 1e poging.
Nu kan ik het beste wachten tot woensdag de 21e omdat dan pas alles services echt actief zouden moeten zijn, al kon ik nog een reset van de modem proberen om daarna nog eens stap 1 opnieuw uit te gaan voeren en als dit dan ook niet werkte, dan zou ik moeten wachten tot woensdag…
Iemand tips of trucs voor een digibeet?