Skip to main content

Goedemiddag,

Ik ben al 3 dagen bezig mijn 3 superwifi punten te installeren via de KPN thuis app, maar ik krijg geen wifi.

Alles klopt, groene lamp brandt enz, maar zodra de wifi van de Experia V10 uit gaat (wat hoort), komt er geen wifi voor terug?

Help...

Zie je  wel een ander netwerk? Één die je ooit eerder gebruikte?


Nee.. alleen de netwerken van mijn buren..

Wat zou ik dan voor netwerk moeten zien?


Nee.. alleen de netwerken van mijn buren..

Wat zou ik dan voor netwerk moeten zien?

Een vreemd netwerk wat er niet is als de SuperWiFi's uit staan.


Nou.. ik heb even 2x getest en nee.. geen nieuwe netwerken verschijnen er...

 


Is je eigen netwerk dan wel zichtbaar in de lijst? (Als wifi op v10 uit is en Superwifi’s aan)

 

En anders word het gewoon inloggen, in je v10. Via 192.168.2.254 

Daar je Superwifi in opzoeken met bijbehorende ip adres. Via dat adres inloggen in je Superwifi’s, met beheerderswachtwoord die je in de thuisapp hebt ingesteld.

Vervolgens kun je de wifigegevens opzoeken en aanpassen in de Superwifi’s. 

Als je er 1 bekabeld laat aangesloten, en de andere aan laat staan, gaan de andere 2 vanzelf mee.


Hoi Dennis,

nee, mijn eigen wifi netwerk is dus ook weg.. anders kon ik daar op…

Sorry, blijkbaar ben ik niet zo handig als ik dacht.. Hoe moet ik inloggen? En hoe weet ik wat mijn superwifi is? En hoe log ik dan in op de superwifi? 

En wat zoek ik op en pas ik dan aan in de superwifi's? En moet dat dan allemaal omstebeurt als ze aan de V10 bekabeld zijn? 

 

SORRY voor zoveel vragen… 

 


Dit zal dan bekabeld moeten, kun je dat? Pc of laptop bijvoorbeeld. 

Want je moet verbonden zijn met je v10.

 

Inleggen doe je als je klikt op 192.168.2.254 of dit invult in je wegbrowser.

Je stelt dan zelf gelijk een wachtwoord in. Dat veld is eerst leeg, kun je doorklikken en 2 maal een zelf bedacht wachtwoord invullen.

In het eerste scherm zie je "lan instellingen" met daaronder de apparaten die bekabeld zijn aangesloten op de v10. Tv ontvanger bijvoorbeeld maar ook de Superwifi (hou er 1 aangesloten)

Er zal "WifiExtender" bij staan, dat is je Superwifi. Daarbij staat een ip adres. 192.168.2.?.

Dat ip adres moet je in je wegbrowser invullen in een nieuw tabblad.

Daar komt weer een inlog scherm waar je je beheerderswachtwoord in moet vullen. Die heb je als het goed is in de thuisapp ingesteld bij 1e gebruik.

 

Als dat allemaal gelukt is, ben je ingelogd in de Superwifi. Aanpassingen die je maakt, worden automatisch overgenomen door de andere Superwifi’s. Dus die kun je laten staan waar ze staan. Aan de stroom en aan.

 


Dankjewel Dennis, ik ga het na werk proberen! Ik laat het je weten!