Skip to main content

Eens in de zoveel tijd valt mijn internet weg, maar het lampje van mijn wifipunt blijft groen branden.

We hebben één KPN Box 12 en 3 wifipunten door het huis heen geplaatst. Twee op de eerste verdieping en een op zolder, die aangesloten is op mijn computer via een ethernetkabel. Alle wifipunten geven een groen lampje.

Als ik via Chrome een website probeer te laden krijg ik de volgende melding: "DNS Probe Started”. Na een tijdje refreshen veranderd de melding naar "Geen Internet”.

Alle wifipunten zijn goed ingesteld, werken als het goed is correct en zijn nog geen 4 maanden in gebruik. Nadat mijn internet wegvalt moet ik het wifipunt opnieuw opstarten, dan werkt hij weer. Heel vervelend als je midden in een online vergadering zit of een video aan het kijken bent want dat kan soms best lang duren.

Niet alleen valt mijn internet vaak weg (soms wel 5x per dag), maar mijn internetsnelheid is ook een stuk slechter. Beneden haal ik 100mbps, boven op zolder op mijn computer nog geen 30. Ik snap dat de wifipunten impact kunnen hebben op mijn internetsnelheid, maar zoveel lijkt mij niet de bedoeling.

Hallo @nicolieng 

 

Wat doen de lampjes op de Box 12 als je geen verbinding hebt?
Heb je glasvezel, zo ja heb je dat modem ook al eens 2 minuten van de stroom gehad?
Daarna ook de Box 12 2 minuten van de stroom halen en weer aansluiten.

Heeft die Box 12 al de laatste firmware (versie die eindigt op 528)?
Je kan dat zien als je inlogt op het modem.
Zie ook dit topic: https://forum.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-update-mesh-sgej100000516-sgej10000528-552046

Indien hij nog oudere firmware heeft dan een reset uitvoeren volgens de procedure die in die link beschreven staat, hij haalt dan automatisch de nieuwe firmware op.

Met de firmware versie die eindigt op 516 zijn er problemen, indien die er nu op staat zou dat de problemen die je hebt kunnen verklaren.


Beste @nicolieng, welkom! Rot dat je dit ervaart! Ik ben ook heel benieuwd naar alle vragen die GeSp stelt: zou je daarop willen reageren? We helpen je graag verder.