Skip to main content

Ik heb mijn werkplek ongeveer 100 tot 150 meter achter mijn huis. Nu ben ik op zoek naar een manier om mijn internet daar te kunnen ontvangen dmv een meshpoint bijv.

maar zie door de bomen het bos niet meer. Wat kan ik aanschaffen zodat mijn internet verder reikt zonder snelheid te verliezen?

100 meter is veeeeeeel te ver voor WiFi. Leg gewoon een kabel. Dat is de enige manier.


Hallo @Uitbreiden internet een netwerkkabel aan (laten) leggen.

 


Wat kan ik aanschaffen zodat mijn internet verder reikt zonder snelheid te verliezen?

Enige optie: 100 tot 150 meter netwerkkabel met daarachter een Wifipunt.

Met WiFi alleen kan je die afstand niet overbruggen.


Ik heb glasvezel, hoe doen ze dat dan op campings?

of iets met buiten antennes?

 

sorry heb er echt helemaal geen verstand van


Ik heb glasvezel, hoe doen ze dat dan op campings?

of iets met buiten antennes?

Daar gebruiken ze professionele WiFi punten die geschikt zijn voor buiten. Die zijn ook gewoon allemaal bekabeld aangesloten. Dus naar elk WiFi punt ligt gewoon een utp-kabel.

Er moet ook stroom naar dat WiFi punt. Zonder stroom doet zo'n ding niks. Dus die utp-kabel word dan gewoon gelijk met de stroomkabel gelegd.

Hoe is dat bij u? Hoe heeft u stroom gekregen op die locatie 100 meter achter uw huis?

Glasvezel heeft hier niets mee te maken. Dat ligt in de straat. En vanaf de straat loopt het naar binnen tot uw modem, de Experiabox of KPN Box dus.

Daarna stopt glasvezel. Alles achter het modem bij u in en om huis is gewoon utp-kabel. Hetzelfde als bij mensen die geen glasvezel hebben.


Hallo @Uitbreiden internet een netwerkkabel aan (laten) leggen.

 

Hallo @Uitbreiden internet of een straalverbinding, beide geen DHZ-klus, een professional inschakelen is het advies.


Hi @Uitbreiden internet, ik zie dat anderen je al uit hebben gelegd dat het trekken van een kabel totaan je werkplek hier een goede optie is en daar sluit ik mij bij aan 🙂 Hopelijk lukt het je snel om dit voor elkaar te krijgen!


ethernet had toch ook een max van 100m? of is dat al weer achterhaald?


ethernet had toch ook een max van 100m? of is dat al weer achterhaald?

Zoiets had ik ook begrepen inderdaad.

 

Ik zag overigens op youtube velen die een straal verbinding opzetten die goed werkt over dat soort afstanden. 


je kunt een point to point wifi opzetten vanaf je huis, 100m is prima te doen met de Ubiquiti powerbeam bijvoorbeeld. Dit is best zelf te installeren.

https://www.routershop.nl/point-to-point-wifi/cid=4101

 

Ethernet kabel is beperkt tot maximaal 100m. 

Je kunt wel een glasvezelkabel leggen, https://www.uptimed.nl/producten/netwerkkabels met een glasvezel switch aan beide kanten. die het dan weer terug omzet naar ethernet.