Skip to main content

Hallo allen. 
Ik heb helaas geen internet via wifi meer wanneer ik een super wifi 2 aansluit na het installeren. Kortom, de twee super wifi 2 punten werken niet meer. 

  • alles werkte top na verhuizing, nieuwe modem ontvangen, gratis twee wifi punten 2, glasvezel kastje van pkn zat al in het huis. Twee Wifi punten 2 zonder problemen vanaf nieuw geinstalleerd, werkte voor een jaar perfect!
  • na stroomstoring in huis werkten de twee super wifi 2 punten niet meer (modem wel, KPN box 12). 
  • punten opnieuw ingesteld via kabel in modem met boekje - leek ok.
  • Na onbekabeld instellen in juiste kamer (groen lampje blijft aan) kan er wel wifi connectie worden gemaakt, maar geen internet. Kabel in tv bleef wel altijd werken. 
  • alle wifi punten weer losgekoppeld. Connectie via wifi (telefoon bijvoorbeeld) werkt nu weer wel omdat hij met de modem connectie maakt. Wel internet. 
  • Daarna wifi punten weer bekabeld aan modem gehangen, testen. Nu helemaal geen wifi internet meer. 
  • na frustratie, 2 weken later opnieuw proberen. Nu punten hard gereset (nergens staat hoelang knopje achterop? 10 seconden ingedrukt gehouden..) en opnieuw bekabeld ingesteld via de kpn thuis app dit keer. 
  • alles leek weer ok, app gaf aan gelukt, punt in juiste kamer, volgens app alles nog steeds ok. Uiteindelijk weer alleen wifi verbinding, maar geen internet (kabel bleef ok). 
  • alles weer losgekoppeld, hele netwerk laten resetten via de website hulp van kpn. Modem weer aan en alleen modem met wifi internet werkt. Punten weer niet…
     

help! 
bvd

Hoi @Philippe-, welkom hier. 

De SuperWifi werken dus niet meer na een stroomstroring. Lijken daar wel een klap van te hebben gehad. Je hebt al veel geprobeerd, maar toch krijg je ze niet weer aan de praat. Dat is wel gek. 

Lampjes etc. branden nog wel begrijp ik. Dus op het oog niets mis met de punten. Alleen wat is het dan wel. 
Zou je nog eens een schone installatie willen proberen? Krijg je ze daarmee aan de praat?


@Bart_Z 

Dank voor het antwoord. Schone installatie al geprobeerd, geen oplossing. Ik heb ergens diep op dit forum eens gelezen dat een superwifi punt ookweleens kan denken een router te zijn. Maar verder kom ik ook niet…

Het enige vreemde wat afwijkt van de schone installatie, is de harde reset van de superwifi punten. Hierbij knippert er nooit een rood lampje of het paarse lampje is maar een miliseconde te zien waarna weer groen komt. Hij lijkt misschien niet goed te hard-resetten.


Hoe reset je ze precies? Via de software of via het resetgaatje? Zit daar verder nog verschil in?


@Bart_Z Via het resetgaatje. Verschillende lengtes van indrukken gehanteerd. 1sec, 3 sec, 5 sec, 10 sec. Geen verschil, alleen bij 10 sec snel een knippering, miliseconde paas lampje wanneer weer verder op groen. Nooit rood licht.

Hoe kan dat via de software?


Dat reset knopje ingedrukt houden tot lampje rood word.

Als je inlogt in je modem, zie je de Superwifi’s ook staan, met reset knopje.