Skip to main content
Beantwoord

iPhone wisselt tussen mobiel internet en wifi van de SuperWifi 2

• February 3, 2025
  • 13 reacties
  • 550 keer bekeken

Mijn iPhone 15 heeft thuis op de begane grond sterke wifi-verbinding. Zodra mijn iPhone boven komt, wisselt hij continu tussen wifi en 5g. Op de eerste verdieping staat wel gewoon een SuperWifi 2 (met groen lampje). Alle andere apparaten in huis hebben boven wel verbinding.

IPhone opnieuw opstarten werkt niet. Nieuwste update op mijn iPhone is ook geïnstalleerd. Wat ik nog niet heb geprobeerd, is om mijn netwerk-instellingen te herstellen. Dit bewaar ik het liefst als laatste optie, omdat ik niet precies weet welke instellingen dan allemaal verloren gaan. 

Zijn er nog andere dingen die ik kan proberen? 

Beste antwoord door Kay199

@NoahR heb de wifi versterker verplaatst naar zolder. Nu is het probleem opgelost. Had het idee dat hij te dicht bij stond. Hoop dat je hier iets mee kunt! 

13 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 3, 2025

Beste ​@Kay199 zet de automatische wisseling naar 5G uit, kan ook kosten besparen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 3, 2025

Hoi ​@JanD staat al uit, maar op de iphone springt die om de 2 seconden tussen wifi en 5g. terwijl de wifi assistent uitstaat.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • February 3, 2025

Hoi ​@JanD staat al uit, maar op de iphone springt die om de 2 seconden tussen wifi en 5g. terwijl de wifi assistent uitstaat.

Beste ​@Kay199 dan zou ik even in de instellingen van je mobiel kijken of daar nog iets aan te passen valt.

Ik ken de Apple-producten niet, dus kan je er helaas niet verder mee helpen.

Misschien dat een ander forumlid met kennis van jouw mobiel zich geroepen voelt om te reageren.

Succes.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • February 4, 2025

Hoi ​@Kay199 .  Wat hinderlijk dat je iPhone niet goed wil verbinden met de wifi.  Heb je die netwerk reset nog geprobeerd?  

• Nieuwkomer
  • February 7, 2025

Hallo, ik ervaar precies dezelfde problemen met de SuperWifi en mijn Iphone. Beneden prima in orde, maar wanneer ik op de bovenste verdieping ben waar het SuperWifi kastje staat, switcht hij constant van 5g naar wifi. Heeft iemand toevallig al een oplossing? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 7, 2025

@NoahR heb de wifi versterker verplaatst naar zolder. Nu is het probleem opgelost. Had het idee dat hij te dicht bij stond. Hoop dat je hier iets mee kunt! 

• Nieuwkomer
  • February 7, 2025

@Kay199 ah kijk, dan ga ik dat ook eens proberen. Dank voor de tip! 

• Nieuwkomer
  • April 19, 2025

Ik heb hetzelfde probleem; mijn iphone wisselt continue tussen 5g en (super)wifi. Zie de superwifi ook in mijn mesh netwerk staan maar daar heeft geen enkel ander apparaat er verbinding mee…

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Juultje18 . Je reageert in een ouder topic. Je kunt hiervoor het beste een eigen topic aanmaken:

https://community.kpn.com/topic/new

• Nieuwkomer
  • April 25, 2025

Ondanks dat dit een ouder topic is… is er inmiddels al een oplossing buiten het verplaatsen van de punten. Dit is voor mij nl. niet mogelijk i.v.m. ethernetkabel die vast zit én kleine woning. Eén punt is te weinig, twee te veel…  Ook hier, Iphone 15, en continu wisselend tussen wifi en 5G.

• Deelnemer
  • May 23, 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Een KPN monteur heeft alles bekeken en de wifi radio met ax gewijzigd in a,n,ac. Deze aardige man begreep het ook niet allemaal want zijn opmerkingen waren tegenstrijdig: eerst dat de versterkers aan elkaar gekoppeld moesten zijn dus modem -> versterker 1 -> versterker 2 maar later toen de situatie  was dat elke versterker direct aan het modem waren verbonden dat het zo moest. Ik had toen het vertrouwen wel verloren en terecht.
Het helpt ten dele. Soms is het toch weer mis. Rara ….Verder moet je als een versterker (ik ter er twee) van de stroom is geweest de instelling weer aanpassen.
De monteur wijt het aan Apple. We hebben een iPad 2024, iPhone 15 en iPhone 12 en alle drie reageren identiek. Ik denk dat het een bug van KPN is. Hopelijk komt er een oplossing want nu moet ik afhankelijk van waar er gewerkt wordt een versterker of boven of beneden in ons huis uitzetten. Dan is er namelijk geen probleem.

• Nieuwkomer
  • August 23, 2025

Ik heb hetzelfde probleem, is heel irritant, al mijn Apple devices hebben hier last van. Moet zeggen dat het pas sinds kort (sinds ik de superwifi 2 punten heb) een probleem is terwijl ik al jaren de Apple devices gebruik en de modem (box 12) ook al een tijdje in bezitting heb.

In mijn geval bleek het enige wat heeft “geholpen” gewoon de superwifi niet meer gebruiken. Als ik de stekker eruit haal dan is het probleem weg (ja verbinding is dan wat trager omdat ‘ie nu met de box 12 beneden verbinding moet maken), maarja nu heb ik ook niks aan de superwifi punten… 

Leen59
Wijsgeer
  • August 23, 2025

Lijkt erop dat mesh niet werkt, zelf ook gehad. Controleer de firmwareversies van modem en SW’s eens. Mogelijk zijn die niet up to date.