Skip to main content

Goeiemiddag :) 

 

Ik had bij het aansluiten van mijn WiFi afgelopen augustus ook op het balkon goed WiFi-bereik. Sinds een tijdje verlies ik (met ieder apparaat) bereik op het balkon. Ik heb net even wat tests uitgevoerd; tot aan de deur naar het balkon heb ik zeer goed bereik (drie streepjes), zodra ik de drempel overstap (en er dus glas tussen zit) verlies ik compleet de verbinding. 
 

Hoe kan ik dit oplossen? Zou een WiFi-versterker hier kunnen helpen of komt dit door het glas?

 

Bedankt!

@LV95

Ik lees tussen de regels door dat je netwerk nog steeds hetzelfde is (zelfde modem). Is dit correct?

Ook je aangesloten apparatuur kan invloed hebben, dat heeft met de adapter en ondersteunde technologie te maken.

Het meest waarschijnlijke is dat er in de omgeving wijzigingen zijn die de ether vervuilen. Bijvoorbeeld buren die ook een wifi router hebben.

Probeer eerst eens de KPN Wifi Manager (MijnKPN app).

Buiten dit ook eens kijken of een kanaalwijziging in de modem een oplossing is. Standaard staat de modem op auto kanaalselectie maar dat wil niet altijd de beste keus zijn. Ik denk dat de 5Ghz band de beste kandidaat is om eens mee te "spelen”.

Als dat geen oplossing is dan kan een wifi versterker zeker een oplossing zijn. Neem hier eens een kijkje,

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/

Bijvoorbeeld superwifi2. Wat het beste product is hangt ook een beetje van de modem af en dat zie ik niet terug in de vraag.

Tip: volgens mij is het nog steeds mogelijk om via de Wifi manager met een mooie korting Superwifi aan te schaffen.

Edit: goedemiddag uiteraard 😀


Zit er sinds kort HR++ glas in?

Andersom zou je nu overigens ook verwachten dat je binnen dan slecht of geen 4G of 5G hebt.

Als het glas het radio signaal blokkeert.