Skip to main content

Ik vroeg me af of het internet bij ons in huis trager word als ik game op een kabel die in de wifiversterker zit. 

 

Dus voor de duidelijkheid. Ik game op een pc en ik doe een wifi kabel in mijn pc naar een wifiversterker. Zou het dan kunnen zijn dat de mensen in mijn huis daardoor slechter internet hebben dan als ik er niet op zit.

Ik neem aan dat die wifiversterker bekabeld us aan het modem?


Het is een 3 punten netwerken. Dus er is 1 van de 3 wifiversterkers verbonden met de moslim en de andere 2 zijn draadloos verbonden. Ik heb mijn kabel in een draadloze zitten.


Ok helder. Sowieso is je verbinding dan natuurlijk veel trager. Het ligt een beetje aan de snelheid van je abonnement. Stel je hebt een abonnement van 50Mbit/s dan zou het kunnen dat medebewoners het merken als jij helemaal losgaat met gamen. Eigenlijk moet je bekabeld gamen. Ervaar je problemen?


Als ik dus de kabel erin doe ervaar ik geen problemen maar mijn broers zeggen dat ze wel slechter internet hebben.

Wij hebben als het goed is 1 van de betere abonnementen maar hebben alsnog vrij slecht internet.


Jouw broers gamen ook?


Ja ze gamen op Xbox en PlayStation.


Ook via wifi gok ik.


Ja ook via wifi.


Weet niet wat je lijnsnelheid is maar als dat 50Mbit is weet dan dat niet iedereen 50Mbit krijgt.

Maar als jij als eerst data gaat trekken met b.v 15 a 20Mbit er dus maar 30 over blijft voor hun + andere afnames etc.

En hou dan nog de snelheidsbeperking van het WiFi in het achterhoofd.


Sowieso heb je altijd verlies van snelheid tussen de verschillende wifi punten. En het wordt blijkbaar flink gebruikt.  Dus ja het kan dat je dat merkt.


Als ik dus de kabel erin doe ervaar ik geen problemen maar mijn broers zeggen dat ze wel slechter internet hebben.

Dan maakt u dus gebruik van de "backheul" zoals KPN dat volgens mij noemt. Ik kan me voorstellen dat u zo voorrang krijgt op de andere die via WiFi verbonden zijn op datzelfde punt.

Wij hebben als het goed is 1 van de betere abonnementen maar hebben alsnog vrij slecht internet.

Kabel leggen. Dan is het probleem waarschijnlijk opgelost.