Skip to main content
Antwoord

Kan het kwaad om twee SuperWifi punten in dezelfde kamer te hebben?

• July 20, 2025
  • 1 reactie
  • 53 keer bekeken

Hoi allen,

Voor mijn smarthome heb ik iets nodig dat alleen 2.4 uitzend, dus geen combinatie van 2.4 en 5G. nu heb ik 2 super wifipunten waarvan ik er nu maar 1 gebruik (samen met de box12). op de box 12 kan je instellen dat je een apart kanaal wil met alleen 2.4, dit werkt top. maar op plekken waar de box12 te ver weg is voor ene goed signaal (en er dus een wifi punt is) heb ik iets soortgelijks nodig. dacht dus zelf om een extra wifipunt (die ik dus al heb) aan te sluiten daar (op dezelfde plek als het andere wifipunt) met alleen 2.4.

voor ik iets doe, kan dit kwaad? kan ik ook iets soortgelijks doen als op de box12 op dat ene al aangesloten wifipunt? andere ideeën?

Hoor graag wat er mogelijk is! alvast bedankt!

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@niels.kouwenberg, dat kan geen kwaad. Maar er kan ook een makkelijkere optie zijn, namelijk 'Extra Wifi’. Met die functie kan je een extra netwerk aanmaken, die alleen op 2.4 Ghz uitzendt: 

Als het daarmee lukt kan je het 2e SuperWifi punt mogelijk elders inzetten, waardoor je een groter bereik hebt 🙂

1 reactie

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • July 23, 2025

Hoi ​@niels.kouwenberg, dat kan geen kwaad. Maar er kan ook een makkelijkere optie zijn, namelijk 'Extra Wifi’. Met die functie kan je een extra netwerk aanmaken, die alleen op 2.4 Ghz uitzendt: 

Als het daarmee lukt kan je het 2e SuperWifi punt mogelijk elders inzetten, waardoor je een groter bereik hebt 🙂