Skip to main content

Ik heb maar 1 super wifi punt nodig voor mijn wifi op de eerste verdieping. Kan ik dat ZONDER ethernet kabel aansluiten met de wps knoppen? ( Experiabox V10)

Beste ​@Harimau welke firmwareversie heeft jouw V10? Daarop kan ik mijn antwoord baseren.

De versie zie je staan op de inlogpagina van de modem.

Beste Jan,

de gegevens : V10.C.24.10.03

Beste ​@Harimau het beste is het wifipunt eerst bekabeld aan te sluiten aan de modem.

Als het lampje dan langer 20 minuten contract brandt op het wifipunt kun je deze verplaatsen naar en plek die jij voor ogen hebt.

Gaat het lampje dan oranje of rood branden staat het wifipunt te ver van het modem en moet je een andere plek zoeken.

Zie ook onderstaande link met aanvullende info:

Succes.

Beste Jan,

Dank voor de info, ik begrijp dat ik na die 20 minuten de ethernet kan loskoppelen en in dan in de richting lopen van de gewenste plaats, is dat juist of blijf ik afhankelijk van een ethernet kabel en dat is nu juist niet de bedoeling….

Nader

ik las net via jouw link dat het super wifi punt  de functies overneemt van het modem vwb het wifi signaal dat betekent, vrees ik, dat mijn wifisignaal op de begane grond net zo zwak wordt als nu op de eerste verdieping waarvoor ik dat super wifi punt had gedacht.

corrigeermij als dat niet klopt, is mijn conclusie wel juist, bestel ik het super wifi punt af bij KPN

Beste ​@Harimau als je een constant groen brandend lampje hebt op je wifipunt kun je hem van de modem loskoppelen en ergens draadloos neerzetten, zie verder mijn eerdere reactie.

Het wifipunt neemt de wifi-gegevens van het modem over zodat ze samen kunnen werken, een mesh vormen.

Met jouw firmwareversie blijft de wifi op je modem ook gewoon actief en vormt dan de MASTER en je wifipunt is dan de SLAVE, dat zie je ook terug als je eens inlogt in je modem en/of wifipunt.

Succes.

Beste Jan!

Dit verduidelijkt de zaak aanzienlijk, ik dacht dat de door jou geschetste situatie master en slave alleen werkte bij een V10 a modem en niet bij een gewone v10.

nogmaals dank

Harimau

Dit verduidelijkt de zaak aanzienlijk, ik dacht dat de door jou geschetste situatie master en slave alleen werkte bij een V10 a modem en niet bij een gewone v10.

Dit was vroeger zo, maar we hebben nieuwe Software op de V10 gezet. En die software heb jij ook. En dan werkt de V10 wél samen. Maar, en dat is belangrijk, alleen met een Super Wifi 2. Dat zijn de zwarte ronde. Als je zo een hebt, of aanschaft, dan zal deze ook de nieuwe Software hebben of overnemen zodra je hem aansluit. En dan werkt hij samen met de V10 en kan je hem inderdaad, zoals Jan aangeeft, loskoppelen

Ik heb de super wifi besteld na het doorlopen van de WIFI manager, volgens mij was er geen keuze tussen superwifi en superwifi2. Alleen het aantal was variabel

Nader, bestelling loopt nog, dus wat in het doosje zit is de vraag!

Beste ​@Harimau alleen de SW#2, de zwarte ronde, wordt uitgeleverd, het is de opvolger van de SW#1, de witte wonde.

Je kunt ze ook eerst huren en als het niet bevalt opzeggen en als het wel bevalt alsnog kopen.

Beste ​@Harimau het beste is het wifipunt eerst bekabeld aan te sluiten aan de modem.

Als het lampje dan langer 20 minuten contract brandt op het wifipunt kun je deze verplaatsen naar en plek die jij voor ogen hebt.

Gaat het lampje dan oranje of rood branden staat het wifipunt te ver van het modem en moet je een andere plek zoeken.

Zie ook onderstaande link met aanvullende info:

Succes.

Dit was vroeger zo, maar we hebben nieuwe Software op de V10 gezet. En die software heb jij ook. En dan werkt de V10 wél samen. Maar, en dat is belangrijk, alleen met een Super Wifi 2. Dat zijn de zwarte ronde. Als je zo een hebt, of aanschaft, dan zal deze ook de nieuwe Software hebben of overnemen zodra je hem aansluit. En dan werkt hij samen met de V10 en kan je hem inderdaad, zoals Jan aangeeft, loskoppelen

Beste ​@Harimau alleen de SW#2, de zwarte ronde, wordt uitgeleverd, het is de opvolger van de SW#1, de witte wonde.

Je kunt ze ook eerst huren en als het niet bevalt opzeggen en als het wel bevalt alsnog kopen.

Dan moet het goed komen, dank nogmaals!!

Reageer