Skip to main content
Beantwoord

Kan ik een Xbox bekabeld aansluiten op een draadloos veronden superwifipunt?

• March 25, 2025
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

Ik heb op zolder een superwifipunt. Eerst had ik deze bedraad aangesloten maar ik moest vanwege een verbouwing de ruimte opofferen voor een stroomkabel. Nu is de superwifi draadloos verbonden. 

Eerder had ik ook de Lan2 poort in gebruik ( en was Lan1 mijn aanvoer). Nu vraag ik me af.......kan ik ook een bedrade connectie creëeren vanaf mijn superwifipunt?. Dus dat ik mijn Xbox op zolder wel bedraad aansluit op de superwifi ( via Lan 2) zonder dat er een bedrade aanvoer naar de superwifi is.

Ik heb namelijk een aantal apparaten op zolder die ik het liefst toch " bedraad" aansluit.

Maar kan dat?

Ik heb het geprobeerd maar het werkt nu niet. En ik weet niet of dat aan de kabels ligt........of dat het simpelweg niet kan

Beste antwoord door PeterG

En optie 3 en 6 dan, ​@Vikash van KPN ? Dat is een bedraad apparaat op draadloze SuperWifi-punt. 

Een SuperWifi-punt dat draadloos is verbonden met je modem fungeert alleen als een wifi-verlenger. De LAN-poorten op het SuperWifi-punt werken in dat geval niet voor bedrade apparaten.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Profox77. Welkom op de community! Goede vraag! Je kunt een apparaat via een netwerkkabel aansluiten op een draadloos verbonden SuperWifi-punt, maar dat werkt niet zoals bij een bekabelde verbinding.

Een SuperWifi-punt dat draadloos is verbonden met je modem fungeert alleen als een wifi-verlenger. De LAN-poorten op het SuperWifi-punt werken in dat geval niet voor bedrade apparaten.

Wil je toch je Xbox en andere apparaten bedraad aansluiten? Dan moet het SuperWifi-punt weer bekabeld verbonden zijn met je modem/router. Alleen dan werken de LAN-poorten als een normale netwerkverbinding.

Mogelijke oplossingen:

• SuperWifi weer bedraad aansluiten (als dat mogelijk is). Wellicht met een switch ertussen. 

• Een extra SuperWifi-punt dichterbij plaatsen voor betere wifi-dekking.

Hopelijk helpt dit! Laat het weten als je nog vragen hebt. 😊

Jocola
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 27, 2025

@Profox77 Is er een mogelijkheid om de SuperWiFi bedraad op de 1e verdieping te plaatsen ? Dan zou je een tweede SuperWiFi kunnen huren/kopen en die op zolder plaatsen dan heb je gegarandeerd een beter en stabiele WiFi signaal op zolder. Misschien is er wel een ongebruikte vaste telefoon/coax aansluiting op de 1e verdieping waar je in de binnenleiding die kan vervangen voor een netwerk kabel/ aansluiting?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 27, 2025

En optie 3 en 6 dan, ​@Vikash van KPN ? Dat is een bedraad apparaat op draadloze SuperWifi-punt. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Je hebt helemaal gelijk ​@PeterG, mijn excuses voor de verwarring ​@Profox77.