Skip to main content

Zoals genoemd wil ik graag één van mijn SuperWifi 2 punten instellen als master in het netwerk, en de wifi van de modem (KPN Box v10a) compleet uitzetten / een gastnetwerk aanlaten voor oudere apparaten. Wat ik echter ook doe, ik  kan niet bij de interface van de SuperWifi’s. Na een reset kan ik niet verbinden met het netwerk dat het punt bij het paarse lampje zou moeten uitzenden, noch met een kabel. 

 

Nu lees ik op deze pagina dat de Box V10 automatisch de SuperWifi als master instelt en vervolgens het eigen wifinetwerk uitschakelt, terwijl de Box V10a en V12 dit niet doen. Betekent dit ook dat ik alleen met een V10 kan inloggen op de SuperWifi punten? Zou zonde zijn, ik had graag Wifi 6 gehad maar de Box V12 had kuren die niet konden worden opgelost :(

Hallo @Consumeerbeer, welkom op het forum.  

Heb je een V10 (of ouder) dan is de master SuperWifi degene die bekabeld is aangesloten op het modem. Je kunt makkelijk herkennen welke SuperWifi de master is: Het is degene die blauw staat te knipperen op het moment dat er een verbinding via de browser of via de KPN Thuis app met de master is. 

Heb jij een V10A of een KPN Box 12 dan is dit de master. Deze 2 modems draaien mee in het meshnetwerk van de SuperWifi's.


Hallo @Consumeerbeer, welkom op het forum.  

Heb je een V10 (of ouder) dan is de master SuperWifi degene die bekabeld is aangesloten op het modem. Je kunt makkelijk herkennen welke SuperWifi de master is: Het is degene die blauw staat te knipperen op het moment dat er een verbinding via de browser of via de KPN Thuis app met de master is. 

Heb jij een V10A of een KPN Box 12 dan is dit de master. Deze 2 modems draaien mee in het meshnetwerk van de SuperWifi's.

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Maar goed, hieruit vloeit dus voort dat ik dit niet zelf kan aanpassen, correct?


@Consumeerbeer Indien je in jouw V10A de wifi uitzet, is automatisch de bekabeld superwifi 2 de master. De andere superwif's zullen draadloos verbonden zijn.


@Consumeerbeer Indien je in jouw V10A de wifi uitzet, is automatisch de bekabeld superwifi 2 de master. De andere superwif's zullen draadloos verbonden zijn.

Kan ik er dan ook nog voor zorgen dat de SW punten wifi 6 gebruiken?


@Consumeerbeer Dat kan je niet zelfs instellen, maar je kan wel controleren of Wifi6 geactiveerd is. Verbind een pc per wifi en onder wifi snelinstelling - protocol, als daar 802.11.ax staat, is wifi6 geactiveerd.


Als het via de Experiabox v10a niet lukt is het via de Experiabox v10 mogelijk. bron
KPN ruilt echter geen v10a om voor een v10 (behalve als je pairbonding neemt).
In het verleden heeft KPN de v10 verkocht en de v10 zijn inmiddels (niet via KPN) 2e hands te koop.