Skip to main content

Ik wil mijn powerline aangesloten op de Experiabox 10a vervangen door een SuperWIfi V2 heeft iemand daar ervaring mee. Want het zou moeten werken toch….

 

*admin: afgesplitst

Hoi @MelskeH . Jouw doel is om dan dus ‘draadloos’  itv te kijken via een superwifi?

In theorie (en praktijk) kan dat.  Het wordt alleen niet officieel ondersteund door de helpdesk.  Wij zien toch het liefst een kabel voor de ideale itv ervaring. 


Hoi @MelskeH . Jouw doel is om dan dus ‘draadloos’  itv te kijken via een superwifi?

In theorie (en praktijk) kan dat.  Het wordt alleen niet officieel ondersteund door de helpdesk.  Wij zien toch het liefst een kabel voor de ideale itv ervaring. 

Ja op dit moment gebruik ik om TV te kijken in de keuken een Devolo 1200 Powerline met een Arris VIP2952. Echter dat werkt de laatste tijd steeds slechter, meer storingen etc. Terwijl TV kijken in de kamer, ook met een Arris VIP2952, redelijk gaat. In noodgevallen wil ik ook op de slaapkamer TV kamer kijken en daar werkt de Devolo 1200 Powerline zelfs heel slecht.

Enfin als jullie aangeven dat de SuperWIfi V2 werkt, kan ik deze met een gerust gevoel kopen.


Als de WiFi verbinding gewoon goed is, dan werkt het. Maar ja, u weet vast wel hoe dat gaat met WiFi, als de afstand groter word, of er zitten meer muren/vloeren tussen, dan word de verbinding slechter.


Hoi @MelskeH . Jouw doel is om dan dus ‘draadloos’  itv te kijken via een superwifi?

In theorie (en praktijk) kan dat.  Het wordt alleen niet officieel ondersteund door de helpdesk.  Wij zien toch het liefst een kabel voor de ideale itv ervaring. 

Ja op dit moment gebruik ik om TV te kijken in de keuken een Devolo 1200 Powerline met een Arris VIP2952. Echter dat werkt de laatste tijd steeds slechter, meer storingen etc. Terwijl TV kijken in de kamer, ook met een Arris VIP2952, redelijk gaat. In noodgevallen wil ik ook op de slaapkamer TV kamer kijken en daar werkt de Devolo 1200 Powerline zelfs heel slecht.

Enfin als jullie aangeven dat de SuperWIfi V2 werkt, kan ik deze met een gerust gevoel kopen.

Kopen. Het bonnetje goed bewaren en dan even een weekje uitgebreid testen. Mocht het toch problemen geven kun je ze retourneren. 


Beste KPN,

Ik zou juist eigenlijk het tegenovergestelde willen. Dus internet via het stopcontact (plat gezegd) ipv de 2 SuperWifi punten die - sinds ik een nieuw modem heb (de Fritzbox 12) - zo'n 2 jaar gelden van KPN heb gekocht. Is het mogelijk om dit te ruilen of wat is hierin mogelijk? Ik hoor/lees het graag.

 

Bij voorbaat dank.

Vincent


Via het stopcontact is vragen om problemen.  Zeker nu het electriciteitsnetwerk zwaar belast wordt. Zonnepanelen,  ledverlichting allemaal dingen waar de draadloze verbindingssets niet tegen kunnen.  Het is via een utp kabel of via wifi. Data versturen via het electriciteitsnetwerk is bijna onmogelijk geworden. 


Is het mogelijk om dit te ruilen of wat is hierin mogelijk?

Nee. Omruilen is niet mogelijk. U zult ze gewoon zelf aan moeten schaffen.


Beste KPN,

Ik zou juist eigenlijk het tegenovergestelde willen. Dus internet via het stopcontact (plat gezegd) ipv de 2 SuperWifi punten die - sinds ik een nieuw modem heb (de Fritzbox 12) - zo'n 2 jaar gelden van KPN heb gekocht. Is het mogelijk om dit te ruilen of wat is hierin mogelijk? Ik hoor/lees het graag.

 

Bij voorbaat dank.

Vincent

Hallo @Vincent78 DVS1200 is mogelijk, bij voorkeur in een geaard vrij stopcontact voor een optimale verbinding en alléén gebruiken voor óf internet, óf tv kijken, niet gecombineerd.

Anders is de SuperWifi II ook heel goed indien bij voorkeur bekabeld aangesloten.

 

 


Sinds ik een ander modem heb (wel van KPN, namelijk de Xperiabox 12) werken bij mij de SuperWifi-apparaten niet meer. Wel erg jammer dat dit nu dus compleet nutteloze apparaten zijn geworden.

Helaas is er ergens in de getrokken utp-kabel (Cat 5) iets niet goed, waardoor mijn internetsnelheid van 90 Mbit (up and down) naar 6 Mbit is gegaan. Een nieuwe Cat 6 kabel trekken durf ik niet aan, gezien de vele bochten in de leidingen. Maar dus “internet uit de muur” voor een laptop met docking is geen aanrader begrijp ik?

Het zou fijn zijn als iemand van KPN hierop zou reageren, niets ten nadele van de mede klanten op dit forum overigens, want dat zijn wel goede tips!


Hoi @Vincent78 . Hier kun je het beste een eigen topic voor aanmaken