Skip to main content

Is het mogelijk om de uitzending van de wifi van de superwifipunt uit te schakelen? de superwifipunt is onnodig kwa bereik maar ik gebruik hem als aansluitpunt voor me pc boven. krijg zo goed als me volledige snelheid ermee binnen, maar ik bedenk me net dat de wifi nodig is om met de modem te verbinden?

 

Is het anders mogelijk om te kiezen dat me device met de modem verbind ipv de superwifipunt? de wifipunt is wel dichterbij maar de modem geeft alsnog 700+ down en up snelheden via wifi. wifipunt geeft max 500.

ik bedoel natuurlijk in de titel kan ik devices direct met de modem verbinden..


ik bedoel natuurlijk in de titel kan ik devices direct met de modem verbinden..

Met direct bedoeld u daarmee de wifi zender van uw modem/router of bedraad beiden zijn mogelijk met de eerste methode is het bereik bepalend.

Als uw superwifi uitschakeld kunt u uitproberen of het signaal van de router sterk genoeg is.


ik bedoel natuurlijk in de titel kan ik devices direct met de modem verbinden..

Met direct bedoeld u daarmee de wifi zender van uw modem/router of bedraad beiden zijn mogelijk met de eerste methode is het bereik bepalend.

Als uw superwifi uitschakeld kunt u uitproberen of het signaal van de router sterk genoeg is.

Ik bedoel inderdaad de wifi zender van de modem. Ik heb een superwifipunt in me slaapkamer zodat ik me pc kan verbinden met het internet. kabel van beneden anar boven trekken is een beetje moeilijk. Maar de modem haalt makkelijk goed bereik in de slaapkamer dus, het wifi gedeelte van de superwifi heb ik niet persee nodig. ik haal op de wifipunt max 500mbps 6ms ping,maar als ik direct met modem verbonden ben door de wifipunt uit te schakelen haal ik 700+ mbps. 3ms ping. maar dan heeft mijn pc geen verbinding. Dus ik wil het wifi uitzend gedeelte van de superwifi kunnen uitschakelen of kiezen dat mijn laptop of pc, direct verbonden is met de wifi uitzend van de modem./


De wifi van de 'Super' wifi punten uitzetten dat zal niet werken, die maakt dan mogelijk geen verbinding meer met de modem/router. Daar zullen andere medeklanten mogelijk meer over kunnen schrijven.

Uw laptop zal neem ik aan wifi ondersteunen die kunt u dan prima met de wifi van de modem/router zelf verbinden. Voor de pc zal een wifi netwerk adapter nodig zijn.


@kanikarimi, welkom hier. 

Ik snap wel wat je probeert te doen. Maar! En dit is misschien een domme vraag en heb ik het niet goed begrepen, waarom zou je dat willen? 


@kanikarimi waarom sluit je de pc niet draadloos aan via de modem? Dan kan je superwifi in het geheel weghalen. Want als ik je goed begrijp sluit je de pc nu bedraad aan op superwifi en superwifi zelf heb je draadloos verbonden aan de modem toch?
Omdat je aangeeft dat de snelheid dan lager is kan ik me alleen nog een nuttige reden van superwifi voorstellen als je pc niet draadloos kan verbinden (alleen een ethernet aansluiting).

De reden dat internet via superwifi lager is: je hebt een wireless backhaul verbinding naar de modem. Je apparatuur moet dan eerste verbinden met superwifi en superwifi moet dan weer verbinden met de modem. Dan verlies je per definitie snelheid.

Uitzetten van superwifi gaat niet, en bovendien zal je dan ook geen draadloze verbinding meer kunnen maken met de modem vanuit superwifi (de backhaul)

Je hebt samen met de modem een mesh netwerk en roaming. Dat wil zeggen dat je apparatuur zal verbinden met de node die het beste is. Vlakbij superwifi zal dat superwifi zijn en dichtbij de modem zal je verbinden met de modem.

Een extra WiFi netwerk maken gaat ook niet helpen daar superwifi deze ook overneemt.


@kanikarimi, welkom hier. 

Ik snap wel wat je probeert te doen. Maar! En dit is misschien een domme vraag en heb ik het niet goed begrepen, waarom zou je dat willen? 

Omdat ik als ik met kabel verbonden ben met me wifipunt, ik me volledige snelheid(tussen de 880 en 940) haal. de wifi van de modem haal ik dat niet mee (650-750). wifi superwifipunt is max 500 Daarom wil ik me pc met kabel verbonden hebben met de wifipunt, maar de overige draadloze apparaten met de wifi van de modem.


@kanikarimi waarom sluit je de pc niet draadloos aan via de modem? Dan kan je superwifi in het geheel weghalen. Want als ik je goed begrijp sluit je de pc nu bedraad aan op superwifi en superwifi zelf heb je draadloos verbonden aan de modem toch?
Omdat je aangeeft dat de snelheid dan lager is kan ik me alleen nog een nuttige reden van superwifi voorstellen als je pc niet draadloos kan verbinden (alleen een ethernet aansluiting).

De reden dat internet via superwifi lager is: je hebt een wireless backhaul verbinding naar de modem. Je apparatuur moet dan eerste verbinden met superwifi en superwifi moet dan weer verbinden met de modem. Dan verlies je per definitie snelheid.

Uitzetten van superwifi gaat niet, en bovendien zal je dan ook geen draadloze verbinding meer kunnen maken met de modem vanuit superwifi (de backhaul)

Je hebt samen met de modem een mesh netwerk en roaming. Dat wil zeggen dat je apparatuur zal verbinden met de node die het beste is. Vlakbij superwifi zal dat superwifi zijn en dichtbij de modem zal je verbinden met de modem.

Een extra WiFi netwerk maken gaat ook niet helpen daar superwifi deze ook overneemt.

als ik met kabel verbonden ben met me wifipunt, haal ik me volledige snelheid(tussen de 880 en 940). de wifi van de modem haal ik dat niet mee (650-750). wifi superwifipunt is max 500Daarom wil ik me pc met kabel verbonden hebben met de wifipunt, maar de overige draadloze apparaten met de wifi van de modem.


Daarom wil ik me pc met kabel verbonden hebben met de wifipunt, maar de overige draadloze apparaten met de wifi van de modem.

Zoiets valt niet in te stellen. Als het WiFi punt aan is kunnen er apparaten mee verbinden. Dat kan niet geblokkeerd worden.


@kanikarimi, welkom hier. 

Ik snap wel wat je probeert te doen. Maar! En dit is misschien een domme vraag en heb ik het niet goed begrepen, waarom zou je dat willen? 

Omdat ik als ik met kabel verbonden ben met me wifipunt, ik me volledige snelheid(tussen de 880 en 940) haal. de wifi van de modem haal ik dat niet mee (650-750). wifi superwifipunt is max 500 Daarom wil ik me pc met kabel verbonden hebben met de wifipunt, maar de overige draadloze apparaten met de wifi van de modem.

Dat je een lagere snelheid hebt via WiFi komt dus omdat je eerst draadloos naar superwifi gaat en dan draadloos naar de modem. Dan verlies je twee maal. Een extra netwerk gaat helaas niet werken omdat de overgenomen wordt door superwifi en je dan alsnog gaat verbinden met superwifi. 


@kanikarimi, welkom hier. 

Ik snap wel wat je probeert te doen. Maar! En dit is misschien een domme vraag en heb ik het niet goed begrepen, waarom zou je dat willen? 

Omdat ik als ik met kabel verbonden ben met me wifipunt, ik me volledige snelheid(tussen de 880 en 940) haal. de wifi van de modem haal ik dat niet mee (650-750). wifi superwifipunt is max 500 Daarom wil ik me pc met kabel verbonden hebben met de wifipunt, maar de overige draadloze apparaten met de wifi van de modem.

Dat je een lagere snelheid hebt via WiFi komt dus omdat je eerst draadloos naar superwifi gaat en dan draadloos naar de modem. Dan verlies je twee maal. Een extra netwerk gaat helaas niet werken omdat de overgenomen wordt door superwifi en je dan alsnog gaat verbinden met superwifi. 

waarom haal ik bekabeld aan me wifipunt wel me volledige snelheid dan?


Omdat je wireless backhaul kennelijk niet de beperkende factor is in de communicatie. Die snelheid kun je ook zien in de modem interface. Standaard gebruikt die de 5GHz band met terugval naar de 2.4GHz band. Je bekabelde computer zal dus ook die snelheid halen zonder al te veel verder verlies.

De beperkende factor zal bij jou de draadloze verbinding zijn tussen device en superwifi. Dat kan aan heel veel factoren liggen. Ik vind overigens dat het best nog aardig is. Veel mensen verwachten draadloos maximale snelheid maar dat is niet realistisch. Is die snelheid ook echt nodig? De meeste toepassingen werken prima op 100mbps. Downloaden zal je op de computer doen denk ik.


Omdat je wireless backhaul kennelijk niet de beperkende factor is in de communicatie. Die snelheid kun je ook zien in de modem interface. Standaard gebruikt die de 5GHz band met terugval naar de 2.4GHz band. Je bekabelde computer zal dus ook die snelheid halen zonder al te veel verder verlies.

De beperkende factor zal bij jou de draadloze verbinding zijn tussen device en superwifi. Dat kan aan heel veel factoren liggen. Ik vind overigens dat het best nog aardig is. Veel mensen verwachten draadloos maximale snelheid maar dat is niet realistisch. Is die snelheid ook echt nodig? De meeste toepassingen werken prima op 100mbps. Downloaden zal je op de computer doen denk ik.

Is letterlijk in me kamer, zit er nu 1,5meter vanaf. max 500,mb op me laptop met wifi6.

Wat ik vreemd vind is dat de superwifipunt wel sterk genoeg signaal heeft met de modem om me volledige snelheid bekabeld door te zetten naar me PC. maar niet sterk genoeg is om dit draadloos door te pushen, terwijl als ik op dezelfde locatie zit, superwifi uitschakel, en verbind met de modem, dat ik wel een snelheid van gemiddeld 700 kan krijgen. blijkbaar is de superwifi backhaul sterk genoeg om volledige snelheid op te pakken van de modem, maar de reguliere wifi signaal niet sterk genoeg is om volle snelheid te geven (wat ik wel snap, maar wat ik niet snap dat de backhaul dat wel kan) en de superwifi kan die sterke backhaul niet doorzetten via de reguliere wifi signaal?


enfin, het is wat het is, als mijn voorstel niet mogelijk is, dan helaas. Zou leuk zijn als het kon.


Dit gaat alleen als je een range extender koopt die geen mesh vormt met je box12 en een apart netwerk opzet. Maar ik betwijfel of je dat veel winst gaat leveren. Je performance is toch best aardig naar mijn mening.


waarom haal ik bekabeld aan me wifipunt wel me volledige snelheid dan?

Omdat de WiFi antenne van uw pc waarschijnlijk ergens onder uw bureau tegen de muur zit en de SuperWiFi op een veel betere positie staat?