Skip to main content

Onlangs heeft KPN 2 Superwifi’s via ethernetkabels geplaatst. Ik heb echter een plek in huis waar het signaal slecht is. Kan ik een 3e Superwifi plaatsen die draadloos met het modem/router is verbonden?

Als je een superwifi punt op een plaats zet waar een slecht wifi signaal is van de kpn box 12 dan zal dat niet werken of je zal het superwifi punt moeten verplaatsen waar wel een degelijk Wifi signaal te ontvangen is laten we zeggen 60% of meer met zo min mogelijk obstakels tussen het superwifi punt en de kpn box 12. 


Hallo @W.Ro en welkom op het forum! 

In theorie kan je het derde punt inderdaad draadloos aansluiten. De werking is wel afhankelijk van de plaats waar je deze neerzet, zoals hierboven ook al wordt aangegeven. Het is vooral een kwestie van proberen. Mocht je gaan voor volledig stabiel, dan raad ik je aan om het derde punt toch bekabeld aan te sluiten. 

Ik voeg een stukje uitleg toe uit het artikel: KPN SuperWifi: installatie en gebruik
Het lampje op het tweede KPN SuperWifi punt brandt groen als de plek optimaal is, oranje als de onderlinge verbinding via 2.4 Ghz is (minder snel dan bij een groen lampje), of rood als het tweede KPN SuperWifi punt dichter bij het andere KPN SuperWifi punt moet komen te staan.


Bedankt voor de hulp