Skip to main content

Momenteel zit ik bij KPN en heb daar een box 12 in combinatie met Superwifi2. Dat werkt prima. Nu las ik dat er een update is geweest van die wifipunten waardoor je niet meer kunt inloggen op die apparaten om ze in te stellen.

Over een aantal maanden ga ik over naar een andere provider en ik wil die punten blijven gebruiken. Nu weer ik wel dat ze niet samen werken met de wifi in het nieuwe modem om samen een mesh netwerk te maken, maar ik zou de 2 Superwifi2 punten wel als los mesh netwerkje willen laten werken. Moet ik daarvoor perse inloggen op die punten, of kan ik ze gewoon resetten en 1 punt via utp aansluiten en dat die tweede dan automatisch koppelt met die eerste? Ik vind het prima om her standaard wachtwoord te gebruiken achter op dat punt. Of werkt dit door die update helemaal niet meer? 

Hallo @Rolgordijn ,

Je kunt de SuperWiFi-punten ook bij andere providers gebruiken. Hoe dat dan precies werkt, zal mogelijk per provider anders zijn. 


Hallo @Rolgordijn ,

Je kunt de SuperWiFi-punten ook bij andere providers gebruiken. Hoe dat dan precies werkt, zal mogelijk per provider anders zijn. 

Dat dacht ik ook te lezen, maar ik las dit op KPN over de nieuwe firmware:

 

Stand alone modus (waarbij je de SuperWifi kunt aansluiten op en gebruiken met een niet-KPN (software) router), komt in een latere update weer terug. Daarna kun je, met stand alone modus actief, in de SuperWifi 2 de wifi-instellingen aanpassen.


In de nieuwe software werkt het alleen samen met de v12. Zelfstandige werking zit er nog niet in maar komt wel terug in een latere update is eerder gecommuniceerd. 

Probleem is alleen wel dat dit verloopt via de communicatie systemen van kpn. Dus als in een later stadium de kpn verbinding er niet meer is en de superwifi update is beschikbaar is die dit kan is het maar de vraag of de update mogelijkheid dan werkt via de web interface van de SW. Kwestie van proberen tegen die tijd. Anders zullen ze voor het ophalen van een update tijdelijk bij een kennis of familie moeten worden aangesloten die beschikt over een KPN verbinding.