Skip to main content

Splinternieuwe Experia 12 en twee Superwifi's. Eerste installatie eitje, netwerk draaide soepel. tot gisteren. Toen viel Superwifi 1 (de bekabelde dus) uit. Rood lampje.

Gebruikelijke dingen gedaan: alle aansluitingen controleren, alles opnieuw opstarten, kabeltje vervangen. Geen resultaat. Lampje bleef rood.

Vandaag beide Superwifi's gereset, en voor de goede orde het modem ook. Ik heb dat bekabeld gedaan, een voor een, en ik heb de punten een tijdje laten hangen, zoals her en der op het forum beschreven.

De punten zijn nu gereset, dat wel. De lampjes branden paars. Maar verder kom ik niet. Als ik ze probeer te installeren via de app dan doen ze even hun bekende groene geknipper, eerst langzaam, dan snel, en vallen dan terug naar paars. En na anderhalf uur is het lampje nog steeds paars.

Wat gaat er fout?

Goede vraag, vreemd. 

Draait de Box12 verder wel stabiel? Geen uitval?

Dus Box12 en beide Superwifi’s gereset, maar komen niet verder dan paars? Gebruik je de originele platte utp kabeltjes? Zie je wel geknipper bij de gele ethernet poorten waar je superwifi aan hangt?

Vind je ze terug als je in de Box12 inlogd? Je zou dan ook in de Superwifi’s moeten kunnen inloggen via het ip adres dat ze gekregen hebben. Als dat lukt kun je in ieder geval de ssid en wachtwoord instellen. Dan zouden ze kunnen werken.

Neemt niet weg dat het vreemd blijft dat ze dat zelf niet doen.

 


Opgelost! Het was de tv-ontvanger. Die had ik niet gereset. Maar na een melding netwerkfout dus toch maar wel gedaan. En direct begon het wifipunt dat nog op het modem aangesloten was te installeren.

 

Dank voor het meedenken Dennis.


Dat lijkt me niks met elkaar te maken te hebben maar ok :smile: Mooi dat het is opgelost.

Â