Skip to main content

Vandaag dinsdag 4 oktober is er een monteur geweest! Twee nieuwe wifipunten extra! Kosten €99 + €17,50 Monteur prima kerel en kosten geen probleem. Maar het werkt niet. Ik snap er natuurlijk geen klote van! Monteur zei als er iets is gelijk bellen hè! Dus ik de klantenservice gebeld! Nou, daar wordt je echt niet vrolijk van.Tenminste niet van de twee medewerkers die ik gesproken heb. (Heb overigens ook goede ervaringen)(dat waren altijd vrouwen trouwens) Maar goed: de eerste medewerker had ik vorige week aan de lijn, om mijn wifi probleem te bespreken. Hij ratelde maar door, en steeds hetzelfde riedeltje. En niks waar ik wijzer van werd. Ik raakte ook wat geïrriteerd, en zei hé rustig joh. Ik snap er werkelijk waar geen ene moer van. Maar goed, hij zou mij een mail sturen met daarin alle tips, zodat ik het nog eens rustig kon nalezen. Nooit geen mail gehad! De tweede medewerker belde ik vandaag, wat een pipo is dat joh! Ben ik mijn verhaal aan het doen, zegt ie opeens uh sorry meneer wat zei U allemaal: iets met een monteur ofzo? Dus ik zeg hallo luister je überhaupt wel? Nou, ik begin het nogmaals uit te leggen, maar uiteindelijk in de wacht gezet. En dat duurt dan heel vervelend lang zeg. Toen hij zich weer melde, kon hij niks voor mij betekenen. Ik heb opgehangen! Was er zo klaar mee! Toen moest ik maar noodgedwongen een nieuwe afspraak inplannen met een servicemonteur. Want het moet hier thuis toch op orde zijn! Een betaalde afspraak waar je akkoord voor moet geven omdat je anders de afspraak niet kunt bevestigen. Maar ik mag toch hopen dat dat onder service valt.Heb een keer of vijf geprobeerd online een afspraak te maken. Wat vervolgens niet lukt omdat zij (KPN) geen verbinding kunnen maken met mijn thuisnetwerk. Raar hè, met zo'n trage wifi verbinding. Probeer het opnieuw staat er dan. Tsja!! Denk je dat ik daar op een gegeven moment nog zin in heb. En weer bellen met de klantenservice, nee dank je de koekoek! Maar hoe nu verder? Eerst maar eens een podium gezocht waar ik mijn verhaal kan doen. Dit forum kan mij misschien verder helpen, mits ik een reactie krijg van iemand van Kpn. Hopelijk heb ik dit niet voor niks ingetikt. En kan dit geplaatst worden zonder dat ik een melding krijg probeer het later opnieuw! Ben benieuwd!

 

Vandaag dinsdag 4 oktober is er een monteur geweest! Twee nieuwe wifipunten extra. Maar het werkt niet.

 

Heeft die monteur "het" wel werkend afgeleverd vandaag ? Werken de wifipunten niet, zo nee hoe heeft u die met het netwerk verbonden ? Welk modem, Tv decoder ja/nee, switches etc.etc.

Kortom, geef ons ( medeklanten van KPN) eens een "rondleiding" door uw netwerk van af het aansluitpunt glasvezel/isra punt.

Er is ontzettend veel technische kennis aanwezig op dit forum en het wil gek lopen dat uw probleem niet opgelost wordt. Mocht u perse een antwoord van iemand van KPN willen, kan een moderator u wellicht helpen. Hiervoor is echter een wachttijd van een paar dagen.


Ha Hans, twee superwifi punten heeft hij bekabeld aangesloten op het modem. Ik moest het een half uurtje laten staan, zodat alle software kon worden overgedragen. Daarna kon ik ze plaatsen waar ik dat wilde. Ik heb er één aangesloten op het tv kastje boven, en één op het tv kastje beneden. Beneden heb ik de kabel die vanaf het modem liep naar het tv kastje, in het superwifi punt gedaan. En een kabeltje van het superwifi punt naar het tv kastje. (Dit heeft de monteur mijn aangeraden om te doen) Boven werkte prima! Beneden bleef oranje branden. Een meter verplaatst, had ook geen zin. Ik had gelezen dat de wifi punten dan te ver uit elkaar staan. Dus toen heb ik die van boven in de meterkast gezet bij het modem. Maar het wifipunt in de woonkamer bleef oranje. Wifipunt in de meterkast wel groen maar niet echt werkend qua signaal zag ik mijn kpn app thuisnetwerk. Monteur was overigens een servicemonteur en geen installatiemonteur. Zit al jaren bij Kpn naar grote tevredenheid, maar sinds een aantal maanden is de wifi traag. Ik vraag me ook af of dat te maken heeft met de overstap van Kaspersky naar Kpn veilig een aantal maanden geleden. Misschien ook niet, maar kan zo één twee drie niks anders bedenken. Ik had altijd 433 Mbps op mijn telefoon, en nu op z'n hoogst 96 Mbps. Signaal is goed zegt de monteur, zo'n 50 db. Zegt mij niks! Doe regelmatig de wifitest bij kpn soms in de 30, 40 of max hoog in de 60 download/upload 

 


Begrijp ik het goed dat de wifipunten allebei met een kabel aangesloten zijn aan het modem? Welk type modem heb je?


Goedenavond Joep,  ja in feite zijn ze beide op het modem aangesloten. Ik heb een box 12


Nog even voor mijn beeldvorming.  Er loopt een kabel naar de tv ontvangers en daar heb je de SuperWiFi's tussen gezet. Bij allebei toch?


Er loopt alleen een kabel van het modem naar de tv ontvanger beneden. Die kabel heb ik uit de tv ontvanger gehaald en in het wifipunt gestopt. En dan een kabeltje van wifipunt naar tv ontvanger. Het wifipunti punt boven is niet bekabeld met het modem. Wel was het wifipunt bekabeld met de tv ontvanger. Maar dat is het wifipunt dat ik nu maar bij het modem in de meterkast heb gezet, omdat ik dacht dat het verkleinen van de afstand tussen de wifipunten het probleem zou oplossen. Namelijk de werking van de wifipunten 

 


Maar hoe was de tv ontvanger boven dan aangesloten? Toch niet met draadloze verbindingsets?


Ja, die was aangesloten met de draadloze verbindingsets. Dat heeft de installatie monteur destijds zo gedaan. Die heeft ze gekoppeld ofzo


Maar doe zijn nu toch wel weg hoop ik?!


Nou nee, daar heb ik het oude wifipunt maar weer neer gezet. En die werkt goed


We zien toch vaak dat de draadloze verbindingssets voor problemen zorgen. De stelregel is ook dat je ze gebruikt voor wifi of voor tv. Jij probeert beide. Eigenlijk heb je ze ook niet meer nodig want de tv kan ook, alhoewel niet ondersteunt door kpn, via de superwifi gaan. Probeer het een keer helemaal zonder de draadloze verbindingsets.  De vraag is alleen wel of de afstand tussen het modem en het wifipunt niet te groot wordt. De 5ghz band heeft maar een bereik van een meter of 6 als er muren en deuren tussen zitten.


Eerlijk gezegd Joep, is het mij allemaal te ingewikkeld! Ik zou graag een monteur zien komen, die het probleem oplost


Hoi @Jifi 

De monteur had moeten wachten tot alles naar tevredenheid werkt.
Een KPN medewerker wil je vast wel helpen, maar dan zul je toch ook je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel moeten invullen, wat alleen zichtbaar is voor KPN en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.
Aan de nickname Jifi hebben ze niet veel dan weten ze nog niets

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken.


Oké, thanks!


Snap Ik. Je kan ook hier een monteur bestellen. Maar probeer van die draadloze verbindingsets af te komen. Het electriciteitsnetwerk wordt steeds zwaarder belast en daar kunnen ze niet tegen. 


Goedemiddag @Jifi, welkom op het KPN Forum!

Fijn dat er al een reikende hand is aangeboden vanuit onze community!
 

Hoi @Jifi 

De monteur had moeten wachten tot alles naar tevredenheid werkt

Ik ben het hier roerend mee eens: dit had een hoop gescheeld! 

Op de diensten van een installatie- en servicemonteur leveren we garantie. 
Via onze klantenservice kan hier aanspraak op gemaakt worden en een monteur zonder voorrijkosten ingepland worden.

  • Op de werkzaamheden van een installatiemonteur bieden wij 14 dagen garantie aan (vanaf datum levering van het internetsignaal)
  • Op de werkzaamheden van een servicemonteur bieden wij 28 dagen garantie aan (vanaf de datum 1e monteursafspraak)

Mijn voorstel is om dan ook gebruik te maken van de garantie op monteurswerkzaamheden.

Wil jij jouw profiel aanvullen met jouw volledige naam, klantnummer en contact telefoonnummer en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Alvast bedankt!


Hoi Shyrin,  bedankt voor je reactie! Vandaag is er weer een monteur geweest. Wilde eerst allemaal niet lukken. Nieuwe wifipunt bleef maar oranje. Uiteindelijk bleek dat de kabel die destijds is gebruikt bij de installatie, vier of vijf aderig is. Monteur zei dat dat voor de nieuwe apparatuur van nu niet meer voldoet. Dus een nieuwe kabel die acht aderig is, aangelegd. Alles geüpdatet en gereset, en nu werkt alles gelukkig weer naar behoren. Super fijn! Alleen omdat hij heel lang bezig is geweest, ben ik akkoord gegaan met zijn voorstel van €70 euro. Voor voorrij kosten etc. Ik wist me op dat moment even geen raad met de situatie. Ik heb mijn profiel ook aangepast. Fijn weekend!


Heel fijn om te lezen dat alles nu weer naar behoren werkt: zo hoort het ook!

Ik heb jouw ervaring voorgelegd aan een achterliggende afdeling: zij beoordelen of de tweemaal berekende monteurskosten van €70 terecht zijn of dat er 1 keer €70 weggestreept kan worden. Zij nemen binnen 3 werkdagen contact met jou op!


De eerste afspraak is er geen €70 gerekend! De monteur heeft €99 gerekend voor die andere wifipunten. En één keer €17,50 Dat is wat hij mij zei! De tweede afspraak is er wel €70 gerekend.


Op de monteursbonnen staat iets anders vermeld… 

Voor de 1e afspraak is er, naast de materiaalkosten, arbeidsloon van €70 berekend. Voor de 2e afspraak is er alleen arbeidsloon in rekening gebracht. Materiaalkosten zijn altijd voor eigen rekening, Wacht het contact met de achterliggende afdeling af, dan kun je het met hen verder bespreken.


Dat is niet wat de monteur (eerste) tegen mij gezegd heeft!


Nou ja, dan vindt ik inderdaad dat er sowieso  wel minimaal één keer €70 mag worden weg gestreept!


Ik wacht het besluit wel af.In ieder geval bedankt voor jouw bijdrage! 


Ik zie dat er al contact met jou opgenomen is, @Jifi. Ik hoop dat alles naar tevredenheid is opgelost!