Skip to main content

Sinds het resetten van mijn modem (noodzakelijk omdat het admin wachtwoord op het modem niet werkte) branden de lampjes op de wifi- versterkers paars. Uitzetten en opnieuw aanzetten helpt niet. Gebeld met KPN. Medewerkster meldde dat er een landelijke storing van de wifi-versterkers is. Klopt dit verhaal?

Klopt helemaal althans als je dit soort dingen in huis hebt? 

 


Nee, ik heb deze


Dat klopt maar heb je die ik bedoel niet in huis dus ook niet voor de tv ontvanger?


Nee, heb alleen die ronde zwarte super WiFi versterkers zoals op de foto


@Storing WiFi versterker Het klopt inderdaad dat er iets met de Superwifi punten aan de hand is/was. 

Er is ook een eigen topic aangemaakt over Superwifi met een rood of continu knipperend lampje. 

Zou je de adviezen in dit topic kunnen opvolgen, en laten weten of het hiermee inderdaad opgelost is? 


Alle opties geprobeerd, maar het lampje van het WiFi superpunt, gaat bij elke geprobeerde optie na de groene knipperfase over op continu paars en dat blijft zo ook al is het WiFi superpunt een half uur met de kabel verbonden met het modem


@Storing WiFi versterker En je hebt dus ook al eens een schone installatie van de Superwifi punten gedaan? 

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

 

En op het moment dat de Superwifi met de kabel aangesloten zit, hoe branden de lampjes dan?


Alle stappen opgevolgd. Helaas geen goed resultaat. Lampje op superwifi-punt brandt na verloop van tijd weer paars. Bij het resetten van het modem gaan niet alle lampjes knipperen, hoe lang je de resetknop ook indrukt. Wel gaan alle lampjes uit, dan brandt er 1 rood en die wordt daarna groen en dat blijft zo totdat je de resetknop niet langer indrukt.


@Storing WiFi versterker Dan voer je de reset van de Experiabox wel goed uit. Als het goed is gaan de lampjes knipperen als je de resetknop loslaat. 

Lukt stap 6 wel? Dus gaan de lampjes eerst wel groen knipperen en daarna ook daadwerkelijk verbinding maken?


Ik hen een v12 modem, geen Experia. De reset van het modem gaat goed, internet valt dan ook tijdelijk uit. Bij stap 6 gaan het lichtje  van het super wifi punt eerst helder groen knipperen gedurende 2 minuten en daarna minder helder groen gedurende 1 minuut en daarna paars. Ik heb nu de superwifipunten via wps met het modem verbonden en dan brandt het lichtje van het superwifi punt uiteindelijk continu groen, maar ik vraag me af of dit een goede procedure is.


Ik hen een v12 modem, geen Experia. De reset van het modem gaat goed, internet valt dan ook tijdelijk uit. Bij stap 6 gaan het lichtje  van het super wifi punt eerst helder groen knipperen gedurende 2 minuten en daarna minder helder groen gedurende 1 minuut en daarna paars. Ik heb nu de superwifipunten via wps met het modem verbonden en dan brandt het lichtje van het superwifi punt uiteindelijk continu groen, maar ik vraag me af of dit een goede procedure is.

Ja via wps kunnen ze ook verbonden worden. Als de superwifi groen brandt zonder ethernetkabel verbonden aan het modem dan heeft die de juiste gegevens om via wifi verbinding te maken met het v12 modem.