Skip to main content

Kan iemand mij uitleggen hoe het V12 modem precies werkt met de superwifi 2.0 punten?

Moet ik de wifi van het modem zelf uitzetten? En fungeert een superwifi punt dan als "hoofdunit"?

In principe werkt alles redelijk goed, alleen verliezen apparaten (vooral telefoons) af en toe de verbinding bij het wisselen tussen de versterkers. Ik heb er momenteel 3 verspreid in huis en ga er dit weekend nog een toevoegen. 

Verder hebben apparaten die bijna op het modem staan, slechte wifi verbinding terwijl ze er slechts een halve meter van verwijderd zijn. Ik heb geen wifiversterker in de meterkast (bij het modem) staan, maar verspreid over de onder en boven verdieping. Alle versterkers zijn bekabeld aangesloten. 

Wanneer ik de wifi van het modem uitzet verlies ik alle wifi verbinding. Dus deze heb ik weer aangezet. Moet deze in combinatie met de versterkers aan blijven staan? Ik hoor graag van jullie!

Alvast bedankt

Hi ​@Perrel, welkom hier. 

Ik denk graag mee. Laten we bij het begin beginnen. Jij hebt dus een Box 12 en daarnaast nog 3 SuperWiFi's. Zo te lezen werkt dit redelijk goed maar verliezen mobiele telefoons af en toe de verbinding. 

Mag ik van je weten welke SuperWiFi's je hebt? De witte of zwarte? Mag ik ook weten op welke afstand ze staan van de modem en van elkaar, en hoe de lampjes branden op de SuperWiFi's? Welke kleur bedoel ik dan. 

Hallo Alex,

Dat klopt, ik heb de zwarte superwifis, inmiddels 4 stuks 😁 ze staan redelijk ver uit elkaar, ik schat een meter of 12 tot 15. Een staat er zeker 25 meter bij vandaan, maar ook deze is bekabeld en deze werkt ook prima. Van ze allemaal branden de lampjes groen en ze zijn allemaal bekabeld aangesloten. 

Eigenlijk is het enige probleem dat af en toe de verbinding wegvalt. Verder zijn de snelheden en functionaliteit prima 

Dat zit dus goed. De wegvallende verbinding, gaat dit om een of meerdere apparaten? Mobiele telefoons? Of ook laptops/tablets? 

Meerdere mobiel telefoons, laptops hebben we geen en pc's zijn ook bekabeld aangesloten

Dan sta ik voor een raadsel. Als de SuperWiFi's verder goed werken stel ik voor om de verbinding te resetten op een van de mobiele apparaten. Puur om te testen of dit werkt. 

Iemand toevallig een iPhone? Dan gaat dit als volgt: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Mocht dit niet werken, dan gaan we de SuperWiFi's opnieuw instellen. 

De superwifis heb ik al twee maal gereset en opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft helaas niet mogen baten. We hebben geen Iphones.

Dan gaat het hier dus om Android toestellen. Zou je willen proberen om automatisch over te schakelen naar 4G/5G uit te zetten? Ik ben benieuwd wat er dan gebeurd. Dit doe je als volgt(ongeveer, het verschilt per merk): 

• Tik op Instellingen.
  • Tik op Verbindingen.
  • Tik op Wi-Fi.
  • Tik op de drie puntjes rechtsboven.
  • Tik op Intelligent Wi-Fi.
  • Tik op het schuifje achter 'Oversch. naar mobiele gegevens' zodat het uit staat. 

Gedaan, we gaan het proberen  👍🏻 ik kom er op terug. Alvast bedankt

Reageer