Skip to main content

Sinds kort ben ik overgestapt op KPN. De box12 heeft firmware SGEJ1000060E. Nu heb ik onlangs via marktplaats 2 Superwifi 2.0 apparaten gekocht. Ze werken (groen licht) maar ik kan ze niet terugvinden en beheren in de app.

 

Als ik de KPN thuis app gebruik, geeft de app aan om de MijnKPN app te gebruiken. Deze geeft op zijn beurt echter aan dat ik de Thuis app moet gebruiken. Het gevolg is dat ik nergens kom.

 

Komt dit door de firmware mismatch tussen box12 en SW2? Ik lees in andere gesprekken dat het wel even kan duren voordat ik op de box12 de KPN firmware krijg. Kan dat bespoedigd worden?

 

Heeft er iemand raad??

 

Groet, Marty

De firmware voor jouw modem komt automatisch een keer @MartyvanV , kun je niet forceren.

Misschien heb je iets aan onderstaand artikel:

 


Dank voor je bericht @N.N. daar was ik al bang voor aan de hand van wat ik gelezen heb. Dan wacht ik geduldig (ahum) af.


Als ik de KPN thuis app gebruik, geeft de app aan om de MijnKPN app te gebruiken. Deze geeft op zijn beurt echter aan dat ik de Thuis app moet gebruiken. Het gevolg is dat ik nergens kom.

Dit heb ik ook. Ik heb 2 zwarte SuperWiFi's met de nieuwe firmware net als u. En witte SuperWiFi's met uiteraard nog oude firmware. Ik heb met die apps precies hetzelfde als u: ze verwijzen naar elkaar.


U kunt wel inloggen op de webinterface van de SuperWiFi's en ze zo instellen. Dan kunt u de WiFi naam/wachtwoord hetzelfde maken als de KPN Box. Maar er zal er wel minimaal 1 bekabeld aangesloten moeten zijn.


Sinds kort ben ik overgestapt op KPN. De box12 heeft firmware SGEJ1000060E. Nu heb ik onlangs via marktplaats 2 Superwifi 2.0 apparaten gekocht. Ze werken (groen licht) maar ik kan ze niet terugvinden en beheren in de app.

 

Als ik de KPN thuis app gebruik, geeft de app aan om de MijnKPN app te gebruiken. Deze geeft op zijn beurt echter aan dat ik de Thuis app moet gebruiken. Het gevolg is dat ik nergens kom.

 

Komt dit door de firmware mismatch tussen box12 en SW2? Ik lees in andere gesprekken dat het wel even kan duren voordat ik op de box12 de KPN firmware krijg. Kan dat bespoedigd worden?


Normaal updaten ze niet zomaar op verzoek zoals @N.N. zegt, en moet je rustig afwachten.
Maar omdat je nu niet werkend apparatuur hebt staan vanwege de update mismatch kan @Erwin van KPN dit dacht ik forceren.

@MartyvanV Kan jij alvast je profiel aanvullen zodat Erwin alle benodigde gegevens heeft ?
https://forum.kpn.com/settings/profile


Bedankt voor de tips @Nick83 en @SaltyBart. Ik zal in ieder geval mijn profiel aanvullen in de hoop dat een update geforceerd kan worden. 


Hopelijk weet @Erwin van KPN raad. 


Hopelijk weet @Erwin van KPN raad. 

Het kan twee a drie dagen duren voordat hij of ze collega's regeren.


Hi @MartyvanV en anderen,

Onhandig dat je modem en de SW2 niet op dezelfde firmware draaien 😬 Het is niet meer mogelijk om een update ‘aan te vragen', hier is eerder wel een poosje sprake geweest maar we zijn op het moment druk bezig met de uitrol, en ik verwacht dan ook niet dat het nog heel lang zal duren voordat jouw V12 ook aan de beurt gaat komen! 🙂

 


Hi @MartyvanV en anderen,

Onhandig dat je modem en de SW2 niet op dezelfde firmware draaien 😬 Het is niet meer mogelijk om een update ‘aan te vragen', hier is eerder wel een poosje sprake geweest maar we zijn op het moment druk bezig met de uitrol, en ik verwacht dan ook niet dat het nog heel lang zal duren voordat jouw V12 ook aan de beurt gaat komen! 🙂

 

Dat is dat wel selectief beleid, mensen die graag bepaalde settings willen aanpassen wat enkel in de nieuwe software mogelijk is krijgen wel een push update tot 2 a 3 maanden geleden. En als je complete aangeschafte apparatuur niet werkt door een software mismatch wat in beheer is van KPN kan je gewoon je spullen niet gebruiken.


Ben in deze best wel verbaast hoe een klant de hoek in wordt gestuurd en ze spullen door dit beleid “tijdelijk” niet kan gebruiken.

We weten allemaal dat tijdelijk best nog wel even kan duren betreft de updates.

 


Ik snap de uitdaging voor KPN om voor een grote groep mensen alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Maar ik weet weer waarom ik eerder heb gekozen voor een andere oplossing (leveranciersonafhankelijk). De Superwifi's staan weer op marktplaats en voorlopig de Tp-link deco M9plus weer geplaatst. Ik werd geprikkeld door wifi6 maar dat komt t.z.t. dan wel.

Iedereen bedankt voor de reacties! ook KPN 😉. Fijne dag!

 


Ook helemaal prima natuurlijk, dank voor je reactie @MartyvanV!


Reageer