Skip to main content

Sinds een paar dagen een probleem met de super wifi versterkers na een aantal maanden goed werkende wifi.

Sinds kort kan ik geen fatsoenlijke connectie meer krijgen met de super wifi versterkers, al van alles geprobeerd de versterkers gereset, modem en wifi instellingen gereset, alles opnieuw geïnstalleerd. Ik heb 3 versterkers, alle 3 bij het modem gehad als eerste wifipunt. Maar het helpt allemaal niet. 

Het lukt gewoon om de versterkers te installeren via de KPN thuis app en dan heb ik goed werkende wifi voor ongeveer een uurtje of 2. Maar vervolgens uit het niets, begint de eerste versterker die bij het modem staat een paar minuten blauw te knipperen om vervolgens weer op groen te gaan staan. Wat erin resulteert dat ik op geen van mijn apparaten nog wifi heb. Ook de thuis app zegt dan geen verbinding. De enige oplossing is dan om op het modem de wifi knop in te drukken zodat ie weer vanaf het modem een wifi signaal geeft. 

Nergens kan ik vinden dat iemand dit zelfde probleem heeft, ik heb geen idee wat ik nu nog zal moeten doen. Graag antwoord als iemand een oplossing heeft, en niet met de standaard stappenplan komen want daar alles al mee geprobeerd, met app, zonder app etc etc.

Heeft u dit soort dingen in huis?

 


Nee deze versies.. 

 


Wat er type modem zit er voor de superwifi,s?


Wat er type modem zit er voor de superwifi,s?

De V10...


Wat er type modem zit er voor de superwifi,s?

De V10...

Voor de zekerheid, deze dus?

Kunt u vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop inloggen op http://192.168.2.254? Eerste keer het wachtwoord veld leeg laten.


Wat er type modem zit er voor de superwifi,s?

De V10...

Als ik het verhaal zo lees dan denk ik aan  een zelfde soort probleem zit als bij de volgende forumlink:

 


Wat er type modem zit er voor de superwifi,s?

De V10...

Voor de zekerheid, deze dus?

Kunt u vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop inloggen op http://192.168.2.254? Eerste keer het wachtwoord veld leeg laten.

Ja dat is de juiste.. Wireless staat inderdaad uit. 


Wat er type modem zit er voor de superwifi,s?

De V10...

Als ik het verhaal zo lees dan denk ik aan  een zelfde soort probleem zit als bij de volgende forumlink:

 

 

Probleem is, voor ongeveer een uurtje of 2 doet de wifi het wel normaal bij alle 3 de punten. Dan uit het niets begint de eerste bij het modem blauw te knipperen wat volgens KPN een een update moet zijn. En wifi doet het niet meer. Maar de wifinaam blijft wel staan bij connecties en deze verandert ook niet. Ik kan alleen niet meer inloggen met het wachtwoord, want krijg ik de melding foutieve wachtwoord. Ook de thuisapp vind dan de wifipunten ook niet meer.  Vervolgens hoef ik alleen maar op de wifi knop te drukken van het modem om weer connectie te hebben via het modem. De punten doen dan niks meer.


Wat er type modem zit er voor de superwifi,s?

De V10...

Als ik het verhaal zo lees dan denk ik aan  een zelfde soort probleem zit als bij de volgende forumlink:

 

 

Probleem is, voor ongeveer een uurtje of 2 doet de wifi het wel normaal bij alle 3 de punten. Dan uit het niets begint de eerste bij het modem blauw te knipperen wat volgens KPN een een update moet zijn. En wifi doet het niet meer. Maar de wifinaam blijft wel staan bij connecties en deze verandert ook niet. Ik kan alleen niet meer inloggen met het wachtwoord, want krijg ik de melding foutieve wachtwoord. Ook de thuisapp vind dan de wifipunten ook niet meer.  Vervolgens hoef ik alleen maar op de wifi knop te drukken van het modem om weer connectie te hebben via het modem. De punten doen dan niks meer.

Het zijn 2 aparte waardes die opgeslagen worden. De wifi naam (ssid) en het wifi password (wpa2). Als er iets foutiefs wordt teruggezet kan dit ook alleen het wifi password zijn. Dit resulteert erin dat het netwerk nog zichtbaar is maar de apparatuur kan niet meer aanmelden.

Op het moment dat dit zich voordoet zou u in eerste instantie niet moeten gaan resetten maar verbinding maken met de superwifis , inloggen en zien of daar dan verkeerde gegevens zijn teruggezet. Indien dit het geval is dan hierin de juiste gegevens zetten en op save klikken. 

Superwifi,s gaan dan deze nieuwe (juiste waarde) afleveren bij het management systeem.

Het handigste is om de superwifi,s als het zich voordoet via een bekabelde pc te benaderen (omdat er op het foutmoment geen wifi is). Deze pc kan dan de eerste bekabelde superwifi bereiken. Als er deels een verkeerde waarde is teruggezet dan zou dit zichtbaar moeten zijn in de superwifis.


Het handigste is om de superwifi,s als het zich voordoet via een bekabelde pc te benaderen (omdat er op het foutmoment geen wifi is). Deze pc kan dan de eerste bekabelde superwifi bereiken. Als er deels een verkeerde waarde is teruggezet dan zou dit zichtbaar moeten zijn in de superwifis.

Inderdaad. Dus:

Kunt u vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop inloggen op http://192.168.2.254? Eerste keer het wachtwoord veld leeg laten.

 


Het handigste is om de superwifi,s als het zich voordoet via een bekabelde pc te benaderen (omdat er op het foutmoment geen wifi is). Deze pc kan dan de eerste bekabelde superwifi bereiken. Als er deels een verkeerde waarde is teruggezet dan zou dit zichtbaar moeten zijn in de superwifis.

Inderdaad. Dus:

Kunt u vanaf een bekabeld aangesloten pc of laptop inloggen op http://192.168.2.254? Eerste keer het wachtwoord veld leeg laten.

 

Ok, als ik daar op klik kom ik bij het scherm van de normale modem terecht..  Het is mij onduidelijk wat ik vervolgens moet doen.

 


In de 2de kolom ziet u de WiFi versterkers staan. 2 stuks zie ik er, maar de 3de zal er ook wel staan. Met het ip erbij wat ze gebruiken. Dat ip kunt u op de adresbalk van een nieuw tabblad invullen met "http://" ervoor.

Dan ziet u het inlogvenster van de SuperWiFi's:

Het juist wachtwoord staat achterop 1 van de SuperWiFi's, waarschijnlijk op die ene die nu driftig blauw staat te knipperen.

Achter "Admin Password". Als dat niet lukt, probeer dan eens het wachtwoord van de thuisapp. Daar heeft u als het goed is zelf een wachtwoord op moeten verzinnen toch? 🤔


Ja het derde punt had ik nu ff niet aangesloten en mijn pc stond als 3de.

Maar bedankt.. Ik heb het probleem gevonden. Het oude wifi wachtwoord stond nog in de settings van de wifipunt. Blijft dit er ook instaan zelfs na een Reset? Hier heb ik dus het nieuwe ingevuld.. Vreemd genoeg heb ik dat wachtwoord een aantal weken geleden verandert in de V10, maar de wifi bleef gewoon werken tot aan van de week. Ik was ook niet op de hoogte dat de wifipunten ook een eigen omgeving hadden. Zal nog eens in de beschrijving kijken. Maar bedankt voor deze hulp.


Ja het derde punt had ik nu ff niet aangesloten en mijn pc stond als 3de.

Maar bedankt.. Ik heb het probleem gevonden. Het oude wifi wachtwoord stond nog in de settings van de wifipunt. Blijft dit er ook instaan zelfs na een Reset? Hier heb ik dus het nieuwe ingevuld.. Vreemd genoeg heb ik dat wachtwoord een aantal weken geleden verandert in de V10, maar de wifi bleef gewoon werken tot aan van de week. Ik was ook niet op de hoogte dat de wifipunten ook een eigen omgeving hadden. Zal nog eens in de beschrijving kijken. Maar bedankt voor deze hulp.

Het blijft er niet instaan na een reset. Het wordt door het beheerssysteem na reset weer teruggeplaatst. En omdat de v10 en de superwifi,s als losse apparaten worden gezien gaan onjuiste gegevens gewoon weer terug. Elke wijziging wordt alleen goed opgeslagen als deze wijziging vanuit de superwifi komt of vanuit de v10 modem.