Skip to main content

Hi daar,

Ik ben sinds kort overgestapt naar Odido en zou graag mijn KPN superwifi punten willen aansluiten. Beide versterkers zijn bekabeld aangesloten op de router. Hoe kan ik ze verbinden met mijn netwerk? Ik heb een Macbook.  
Ik heb de versterkers gereset en zie ze ook in mijn netwerkoverzicht. Alleen inloggen met ww lukt niet. En ik weet ook niet hoe ik ze kan hernoemen zodat ze op hetzelfde netwerk als de router zitten. Wie kan mij helpen?

Als je DHCP functie van het Zyxel router activeer, krijgen de SWs automatisch een IP adres op hetzelfde netwerk. Deze kan je terug vinden op de TAB Systeem monitor / ARP table. Als je de IP adres van een SW in een browser intik, kom ook de admin portaal van de SW.

Dank je wel TDN, 

En hoe zorg ik er dan voor dat de SWs ook verbonden zijn met de laptop en andere apparaten? 

Dank je wel TDN, 

En hoe zorg ik er dan voor dat de SWs ook verbonden zijn met de laptop en andere apparaten? 

Dat schrijft ​@TDN toch?

Als je de IP adres van een SW in een browser intik, kom ook de admin portaal van de SW.

Dan kun je daar het WiFi netwerk naam en wachtwoord instellen naar wat je wil. Volgens kan je daar je apparaten mee verbinden. 

Welkom op de community ​@Sanderdejong. De SuperWifi's kan je prima aansluiten op een ander modem inderdaad. De eerste moet dan wel met een kabel aangesloten zijn en een tweede kan je draadloos verbinden met de eerste. Ik zou de Wifi van jouw modem dan wel uitzetten, zodat je altijd verbonden bent met de SuperWifi's en je automatisch naar het sterkste zendpunt overschakelt. Dat is net zoals met de Experia Box V10 en V10a. Alleen zal de SuperWifi de Wifi gegevens niet overnemen van jouw modem.

Meer over het gebruik van de SuperWifi kan je hier lezen: 

Reageer