Skip to main content
Beantwoord

KPN SuperWifi: extra Wifi-punt wil niet verbinden

• 1 april 2025
  • 2 reacties
  • 57 keer bekeken

Een aantal jaar geleden had ik internet van kpn. Ik had daarbij superwifi punten aangeschaft. Inmiddels heb ik glasvezel van Solcon (helaas levert kpn geen glasvezel), de kpn wifi punten gebruik ik nog steeds. Nu wil ik een extra wifi punt aansluiten die ik via marktplaats heb gekocht.

ik heb het nieuwe wifipunt gereset totdat het rood ging knipperen, daarna opnieuw opgestart. Na het opstarten brandt het ledje paars.

Hierna heb ik op het wifipunt wat ik al gebruik en aangesloten is op het modem de wps knop ingedrukt totdat het ledje oranje gaat knipperen, hierna hetzelfde gedaan op het nieuwe wifipunt.

Helaas wil hij niet verbinden, het ledje gaat na een tijdje uit en na het opnieuw starten blijft het groen knipperen.

ik heb trouwens drie wifipunten overgenomen van iemand via marktplaats, ze willen alle drie niet verbinden.

wat doe ik fout?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Janvnd. Welkom terug op de KPN Community! 

Je doet niets fout en de stappen die je beschrijft, voer je goed uit. Wat waarschijnlijk aan de hand is, is dat er KPN (nieuwe) Software op de SuperWifi versterkers staat. Als dat er eenmaal opstaat kunnen ze niet meer stand alone opereren. Dan hebben ze een KPN modem nodig die als master fungeert. Jij zit bij Solcon begrijp ik, dus jouw modem kan helaas die functie niet innemen. Dus als je SuperWifi versterkers via Marktplaats koopt, zorg er dan voor dat ze nieuw uit de doos zijn. Dan hebben ze nog de oude software. 

Bekijk origineel

2 reacties

PeterG
Superuser
  • 64779 reacties
  • 1 april 2025

Hij kan de benodigde software niet binnenhalen. Die is alleen op kpn internet beschikbaar. Gaat dus niet werken.

Je kunt beter alle punten vervangen door ‘provider neutrale’ accesspoints.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2308 reacties
  • Antwoord
  • 3 april 2025

Hoi ​@Janvnd. Welkom terug op de KPN Community! 

Je doet niets fout en de stappen die je beschrijft, voer je goed uit. Wat waarschijnlijk aan de hand is, is dat er KPN (nieuwe) Software op de SuperWifi versterkers staat. Als dat er eenmaal opstaat kunnen ze niet meer stand alone opereren. Dan hebben ze een KPN modem nodig die als master fungeert. Jij zit bij Solcon begrijp ik, dus jouw modem kan helaas die functie niet innemen. Dus als je SuperWifi versterkers via Marktplaats koopt, zorg er dan voor dat ze nieuw uit de doos zijn. Dan hebben ze nog de oude software. 

Reageer