Skip to main content

Goede dag, komende van Ziggo heb ik mijn TP LINK DECO M4, WiFi versterkers meegenomen en wil die aansluiten op mijn Box 12B modem. Dat lukt allemaal, ik heb een WiFi signaal van het modem en een van de TP LINK. Nu wil ik de WiFi van het modem uitzetten maar dan maakt mijn KPN app geen verbinding meer met het modem omdat hij zoekt naar het modem WiFi signaal. 

Hoe moet ik de app instellen dat hij verbinding maakt met de versterkers?

groeten

Frits

 

 

Hallo @Fritser de app MijnKPN maakt geen onderscheid tussen verbinden met wifi of met mobiel.

In jouw geval voor een optimale wifi de wifi op de modem uitzetten, en alleen de wifi van de TP-Link gebruiken omdat anders het mesh-systeem van de TP-Links verstoord wordt.

Ik denk dus dat er iets anders speelt, of de app even opnieuw installeren.

Bij mij werkt het gewoon via de TP-Link, zelfs de thuis-app doet het gewoon via de TP-Link

 


Beste Jan,

 Dank voor je reactie, de Mijn KPN app werkt wel maar als ik mijn mobiel via de Tp link WiFi gebruik en dan de KPN THUIS app gebruik gaat hij zoeken naar de WIFI verbinding en zegt dan dat er geen Expedia box is aangesloten. Hij wil dan dat ik een modem ga installeren. Dus ik kan de THUIS app alleen gebruiken als ik de modem WiFi op mijn telefoon gebruik. Als ik die WIFI uitzet kan dat dus niet meer of doe ik iets fout?

 

Frits

 


De KPN Thuis app werkt enkel met apparatuur van KPN. Je toestel maakt verbinding met de versterkers van TPLink ipv de KPN Box 12. Dan werkt de app niet.

Als het enkel om het uitschakelen van het wifi netwerk op de box gaat, kun je aan de zijkant van de Box 12 de wifi knop 15 seconden ingedrukt houden en dan loslaten, dan wordt deze uitgeschakeld (soms 2 pogingen nodig).

Voor het beheer van je wifi moet je de app van TPLink gebruiken.


Hallo @Fritser als je Deco,'s als accesspoints aansluit moet het gewoon lukken.

 


Wat wilt u überhaupt met de thuis app doen? De thuis app is helemaal gemaakt voor het WiFi van KPN. Dat gebruikt u niet.

De Deco's kunt u niet met de thuisapp aansturen. TP-Link heeft zelf een app voor de Deco's. 


Nick, ik ben nieuw bij KPN en bij de installatie papieren werd verwezen naar de THUIS app. Geen idee wat er allemaal mee gedaan kan worden maar als jij zegt dat ik die niet nodig heb geloof ik je meteen en zet ik hem aan de kant. 
 


Er kan sowieso niet zoveel mee. De naam en wachtwoord van het WiFi netwerk (ook gastennetwerk) wat de modem en versterkers uitzenden kan aangepast worden.

En er is een overzicht van de aangesloten KPN WiFi versterkers te zien. Met de apparaten die daar op aangesloten zijn. Dat is het. Meer niet.

De app van TP-Link kan meer denk ik. Weet ik bijna wel zeker.