Skip to main content

Vorige week Experia V9 gewisseld voor een KPNbox 12, alles werkt naar wens na de omschakeling. Vandaag 1 SuperWifi aangesloten middels een bestaande UTP 5E kabel van circa 15 meter, wil deze ook aangesloten houden,  om achter  in woning een beter Wifi signaal te ontvangen.  Alles conform de instructie SuperWifi aangesloten maar helaas gaat na enkele minuten het lampje van de SuperWifi rood branden.  Wat kan er fout zijn gegaan en hoe kan ik dit oplossen. Ik ben geen techneut maar dit moet toch lukken.

Even de SuperWiFi resetten met paperclip. Ongeveer 15 seconden vast houden. 


Heb ik inmiddels gedaan maar heeft niet geholpen, is weer rood.  Kan het zijn dat deze UTP kabel is aangesloten op een Switch en niet rechtstreeks op de KPN box 12


Dit is vreemd, ondanks dat het lampje nog steeds rood is van de Super Wifi, heb ik nu vol Wifi bereik.  Wat kan hier de reden van zijn, en is dit correct of kan dit fouten gaan geven in de toekomst. 


Hoi @Ger Bibi, welkom op ons forum!

Heb je het nog goed werkend kunnen krijgen?
In dit topic kun je alles vinden over de superwifi:

Een rood lampje is in principe een teken dat de onderlinge verbinding tussen je superwifipunten niet fantastisch is. Soms is herstarten al wel voldoende om dit goed te krijgen maar mogelijk kun je ze het beste toch even anders plaatsen.