Skip to main content
Antwoord

Krijg SuperWifi 2 niet meer gekoppeld met Box 12

• July 25, 2025
  • 7 reacties
  • 87 keer bekeken

Vanwege een uitvallende verbinding tussen het modem (Box 12) en glasvezel en meerdere keren te hebben gebeld heb ik vandaag het modem omgeruild voor een nieuwe. Althans, nieuw modem met een oudere versie firmware. Dat is mogelijk gelijk het probleem, want ik had 2025.06.06 op het oude modem staan en daar draaiden 2, beiden draadloos verbonden SuperWifi 2 punten op. Die probeer ik, na ze allebei gereset te hebben, met het nieuwe modem te koppelen, maar dat lukt niet. Zodra ik de ethernetkabel los haal, schiet het lampje op rood en blijft rood.

HIerop wederom 2 keer gebeld, maar ook na de suggestie dat de verouderde firmware van het nieuwe modem niet werkt met de nieuwe firmware van de SW2’s blijft men het stappenplan doorlopen. Uiteindelijk is er wel een ‘ticket’ gemaakt. Wat kan ik verder zelf nog doen? Afwachten tot het modem vanzelf ooit een keer geüpdatet wordt en dan hopen dat het onderling wel weer gekoppeld kan worden?

Gr,

Wouter

Beste antwoord door DoubleU83

1 Uur laten hangen maakte niets uit. Daarop maar weer gebeld en de medewerkster verbond mij na 2 zinnen al door met de technische dienst (die is er blijkbaar ook?). Die was duidelijk veel beter op de hoogte van alles en snapte gelijk dat het inderdaad niet werkte door een verschil in firmware tussen het modem en de SW2’s. Hij vond het nogal slordig dat ik een modem had meegekregen waar nog oude firmware op stond en hij ging regelen dat weer iemand anders een firmwareupdate ging pushen. Dat is maandagochtend gebeurd en ondertussen werkt alles weer.

Overigens kreeg ik maandag ook een e-mail vanuit KPN dat er was uitgelezen dat ik oude Superwifi 1.0 aangesloten had staan en dat ik kosteloos 2 nieuwe Superwifi 2.0 toegestuurd zou krijgen. Heel vreemd, want ik heb vanaf het begin SW2’s gehad...

7 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • July 25, 2025

Probeer het modem eerst een factory reset te geven zodat die de juiste firmwareversie binnenhaalt, daarna de SW’s opnieuw koppelen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 25, 2025

Modem is al een keer door mij en op afstand door KPN gereset; zelfde resultaat. Firmwareversie blijft ook hetzelfde en kun je volgens mij niet op die manier geforceerd updaten. 

Leen59
Wijsgeer
  • July 25, 2025

Klopt, dan is het wachten op de nieuwe software voordat de SW’s gekoppeld kunnen worden.raar maar waar helaas 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2025

Zojuist wederom gebeld met helpdesk. Ticket die gisteren zou zijn gemaakt bleek toch niet te zijn gemaakt en de ze slaan ook niet aan op de mogelijke incompatibiliteit tussen de SW2 met nieuwe firmware en een Box12 met oude firmware. Er is mij geadviseerd om de SW2 minimaal 1 uur bekabeld aan het modem te hangen en dat alles dan moet werken.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 29, 2025

Goedemiddag ​@DoubleU83 en bedankt voor je bericht!

Zojuist wederom gebeld met helpdesk. Ticket die gisteren zou zijn gemaakt bleek toch niet te zijn gemaakt en de ze slaan ook niet aan op de mogelijke incompatibiliteit tussen de SW2 met nieuwe firmware en een Box12 met oude firmware. Er is mij geadviseerd om de SW2 minimaal 1 uur bekabeld aan het modem te hangen en dat alles dan moet werken.

Ben in eerste instantie vooral benieuwd naar de status op dit moment; heeft het geholpen om de Super wifi 2 een uur lang bekabeld aan te sluiten op het modem? Ik verwacht van wel want waarschijnlijk had je je anders wel weer gemeld! Hoor het in ieder geval graag :) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • July 29, 2025

1 Uur laten hangen maakte niets uit. Daarop maar weer gebeld en de medewerkster verbond mij na 2 zinnen al door met de technische dienst (die is er blijkbaar ook?). Die was duidelijk veel beter op de hoogte van alles en snapte gelijk dat het inderdaad niet werkte door een verschil in firmware tussen het modem en de SW2’s. Hij vond het nogal slordig dat ik een modem had meegekregen waar nog oude firmware op stond en hij ging regelen dat weer iemand anders een firmwareupdate ging pushen. Dat is maandagochtend gebeurd en ondertussen werkt alles weer.

Overigens kreeg ik maandag ook een e-mail vanuit KPN dat er was uitgelezen dat ik oude Superwifi 1.0 aangesloten had staan en dat ik kosteloos 2 nieuwe Superwifi 2.0 toegestuurd zou krijgen. Heel vreemd, want ik heb vanaf het begin SW2’s gehad...

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 31, 2025

Bedankt voor deze duidelijke terugkoppeling ​@DoubleU83 :)

Mooi om te lezen dat je via de Helpdesk zo goed bent geholpen, dat het modem is voorzien van de nieuwste firmware en alles inmiddels weer werkt zoals het hoort. Waarom je een mail hebt ontvangen waarin werd aangegeven dat je de oude Super wifi 1 had aangesloten en dat er kosteloos 2 nieuwe Super wifi 2 punten worden toegestuurd, kan ik ook niet meteen plaatsen!Â